سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

آبرسانی سیار به شهر سرخون

در حال حاضر و به دلیل آلودگی ناشی از نشت نفت در محدوده چشمه تأمین آب سرخون در چهارمحال و بختیاری، آبرسانی به این شهر با تانکر انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بخشدار میانکوه شهرستان اردل با بیان اینکه چشمه دره دون محل تأمین آب آشامیدنی شهر سرخون با میزان برداشت 10 لیتر در ثانیه است، گفت: در پی حادثه شکستگی لوله نفت خام در منطقه گندمکار و بارندگی و طغیان همزمان رودخانه، نفوذ نفت سبب آلودگی این چشمه شد که این آلودگی با فروکش کردن سیلاب رفع گردید.

امام داد شهبازی افزود: طبق نظر کارشناسان بهداشت در حال حاضر آلودگی نفتی در این چشمه وجود ندارد اما برای افزایش ضریب اطمینان از سلامت آب آشامیدنی منطقه، آبرسانی به این شهر به صورت سیار و با یک دستگاه تانکر 12 هزار لیتری انجام می شود.

وی ادامه داد: روزانه 5 سرویس آب به وسیله این تانکر در جایگاه های تعیین شده در سطح شهر سرخون توزیع می گردد.

شهبازی با اشاره به اعزام اکیپ بازرسی کیفیت آب شرب به سرخون گفت: درصورت اثرگذاری آلودگی نفت به چشمه دردون برای جایگزینی و تأمین آب منطقه شهری مورد نظر چاره اندیشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آب مصرف بهداشتی و شست و شوی مردم این شهر نیز از طریق پمپاژ آب چشمه وارد شبکه آبرسانی می شود اضافه کرد: آب آشامیدنی بخشی از شهر سرخون نیز در برخی ساعات بوسیله یک حلقه چاه عمیق در منطقه گندمکار تأمین می شود.

گفتنی است: حادثه شکستگی خط لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در پی رانش زمین به دلیل بارندگی های اخیر در منطقه گندمگار، سبب جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون، آلودگی نفتی و خسارت به مزارع پرورش ماهی سردابی و زمین های کشاورزی در مسیر پایین دست و همچنین چشمه های آشامیدنی واقع در بستر رودخانه شد.

شهر سرخون مرکز بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل در 130 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، و روستای گندمکار از توابع این بخش است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.