مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از تشدید نظارت بر توزیع ماهی سردابی قزل آلا در استان در پی نشت نفت به رودخانه سرخون خبر داد.

تشدید نظارت بر توزیع ماهی سردابی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمحمد نجاتی گفت: به دلیل شکسته شدن لوله انتقال نفت خوزستان به اصفهان و آلودگی رودخانه سرخون و برخی مزارع پرورش ماهی منطقه، محصولات آبزی مسیر این رودخانه غیر قابل مصرف و ورود این محصولات به چرخه مصرف نیز ممنوع است.

وی افزود: در این راستا اکیپ های نظارتی دامپزشکی به مناطق پرورش ماهی سردابی شهرستان های اردل، لردگان، کوهرنگ و کیار اعزام شد.

نجاتی با اشاره به سیلابی شدن برخی مزارع پرورش ماهی در شهرستان های کوهرنگ، لردگان و کیار در پی بارندگی های اخیر گفت: طبق گزارش های رسیده، طغیان رودخانه در مناطق یاد شده موجب فرار و تلف شدن ماهیان در زمین های کشاورزی شده که مصرف این ماهی ها نیز برای سلامتی انسان مضر می باشد.

وی به شهروندان توصیه کرد: درصورت مشاهده هر گونه توزیع ماهی خارج از سیستم نظارت دامپزشکی توسط افراد سودجو مراتب را به ادارات دامپزشکی و بهداشت و درمان محل گزارش کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: محصولات 9 مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در این منطقه به دلیل آلودگی حاصل از نشت نفت جمع آوری و معدوم شدند.

پرویز منصوری افزود: 57 مزرعه پرورش ماهی نیز كه از آب چشمه و رودخانه سرخون تغذيه می شوند به دليل نشت نفت بر روی تأسيسات مربوطه، تا يک سال آينده و تا زمان رفع آلودگی نفتی امكان توليد ندارند.

گفتنی است: حادثه شکستگی خط لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در پی رانش زمین به دلیل بارندگی های اخیر در منطقه گندمگار، سبب جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون، آلودگی نفتی و خسارت به مزارع پرورش ماهی سردابی و زمین های کشاورزی در مسیر پایین دست و همچنین چشمه های آشامیدنی واقع در بستر رودخانه شد.

شهر سرخون مرکز بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل در 130 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، و روستای گندمکار از توابع این بخش است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار