سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

ایجاد 15 هزار فرصت شغلی در منطقه ویژه ماهشهر طی برنامه ششم

15 هزار فرصت شغلی در منطقه ویژه ماهشهر طی برنامه ششم ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شهیدی نیامدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت:بر اساس برنامه ریزی، با اجرای طرح های توسعه ای در این منطقه طی برنامه ششم توسعه، حدود 10 تا 15 هزار فرصت شغلی جدید برای متقاضیان شغل فراهم می شود.

سیدامید شهیدی نیا در دیدار حجت الله میرزایی معاون اقتصادی و برنامه وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با تشریح اقدامات مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه در راستای اشتغالزایی پایدار، افزود:یک میلیارد دلار در زمان بهره برداری از مجموعه های پتروشیمی سرمایه گذرای شده که این اعتبار با احتساب قیمت دلار در زمان کنونی، چهار میلیارد دلار می شود.

وی با بیان اینکه 22 واحد بالادست پتروشیمی در این منطقه در حال اجراست که 20 واحد آن به مرحله تولید رسیده، گفت:مجموع تولیدات سالانه این منطقه 26 میلیون تن بوده و 44 درصد مجموع تولیدات صنعت پتروشیمی کشور از این منطقه است.

شهیدی نیا در ادامه سخنانش، ارزش کل تولیدات منطقه را هفت میلیارد دلار اعلام کرد و افزود:30 هزار نیروی کار در این منطقه فعالیت می کند و بیش از 85 درصد اقتصاد استان خوزستان از این منطقه می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در بخش دیگری از سخنانش با تشریح طرح های توسعه ای این منطقه، گفت:22 طرح با پیشرفت فیزیکی 20 تا 90 درصد با سرمایه گذرای 1.6 میلیارد دلار در منطقه در دست اجراست.

شهیدی نیا در بخش دیگری از سخنانش همچنین با تشریح اقدامات توسعه ای آینده این منطقه و اعلام خبر آغاز مطالعات امکانسنجی 60 طرح صنایع پایین دستی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، تصریح کرد:با توجه به ظرفیت های صادراتی و معافیت های مالیاتی این منطقه، بازده اقتصادی این طرح های بالای 30 درصد پیش بینی شده است.

وی گفت:در برنامه ششم توسعه کشور نیز توسعه تولیدات منطقه با حدود هفت میلیون تن پیش بینی شده است و چهار طرح بالادستی و میانی صنعت پتروشیمی نیز با 5 میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز پیش بینی شده است.

شهیدی نیا گفت:با اجرای طرح های توسعه ای در برنامه ششم توسعه، حدود 10 تا 15 هزار فرصت شغلی جدید پیش بینی شده است.

معاون اقتصادی وبرنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه و پنجشنبه در سفر به استان خوزستان از طرح های فولاد اکسین خوزستان، مجتمع فولاد اهواز و شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی در شهرستان بندر ماهشهر دیدن کرد.

وی همچنین در این سفر با غلامرضا شریعی استاندار خوزستان و اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مسائل اقتصادی استان دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.