سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

موفقیت اخیر ایران در اوپک متعلق به همه مردم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موفقیت اخیر ایران در اوپک،گفت: این موفقیت نه تنها متعلق به دولت بلکه برای همه ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمود واعظی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان در محل استانداری افزود: علاوه بر تثبیت سهم ایران، تولید نفت ایران 90 هزار بشکه افزایش خواهد داشت که این موفقیت همانند برجام ، دستاورد ملت ، نظام و متعلق به همه است. 

وی با اشاره به ایجاد 700 هزار فصت شغلی در دولت یازدهم تصریح کرد: صادرات نفتی کشور نیز از حدود یک میلیون بشکه به دو میلیون و 400 هزار بشکه رسیده و برای نخستین بار در این دولت، تراز صادرات غیر نفتی مثبت بوده است. 

به گفته واعظی تورم از 40 درصد به هشت درصد کاهش یافته و انتظار می رود رشد اقتصادی پنج درصدی تا پایان امسال نیز روند افزایشی داشته باشد. 

*** بیشتر اسقبال از دولت دکتر روحانی را روستاییان داشته اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: دولت یازدهم متعلق به تمامی مردم است، با این حال روستاییان بیشتر استقبال را از این دولت داشته اند.

وی افزود: مناطق محروم و دور دست در انتخابات بیشترین آرا را به دکتر روحانی دادند. 
وی با اشاره به عنایت ویژه دولت به مردم مناطق محروم اظهار کرد: در طول تاریخ میان مردم شکاف ایجاد شده که باید این فاصله کم و برطرف شود چراکه از نظر دولت و قانون اساسی شهروند شماره یک، 2 و سه در کشور وجود ندارد و همه با سلیقه های مختلف حقوق مساوری دارند. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه دولت این نیست که ایران تنها تهران و یا مراکز استان ها است چراکه ملت با معرفت ایران در تمامی نقاط کشور همواره پایبند به نظام و دولت هستند. 

***هیچ مساله ای در منطقه بدون حضور ایران حل نمی شود 

واعظی اضافه کرد: امروز ایران در دنیا به بازیگری جدی و هم تبدیل شده و نقش سازنده ای در تحولات منطقه دارد. 

وی با اشاره به پشتیبانی سران سه قوه از یکدیگر و اطاعت پذیری از رهبری افزود: جمهوی اسلامی به جایگاه در خور شان خود در منطقه دست یافته و کشورهای دنیا معتقدند هیچ مساله ای در منطقه بدون حضور ایران حل نمی شود. 
وی امنیت امروز کشور را نتیجه هدایت های رهبری، تلاش سپاه پاسداران، نیروهای امنیتی و نظامی دانست وبیان کرد: ایران در مبارزه با تروریسم پیشتاز بوده و مبارزه با داعش را خارج از مرزها آغاز کرده است. 

**استخدام و تبدیل وضعیت همه افراد در شرکت مخابرات مشکل است 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مخابرات و تجمع کارکنان استان در مقابل مجلس شورای اسلامی گفت: مخابرات در حال حاضر شرکتی بوده و خصوصی است و ارتباط با سازمان استخدام کشوری و دولت در آن معنا ندارد. 

واعظی افزود: افرادی با پیمانکاران شرکت مخابرات کار می کنند که انتظار دارند کارمند شوند که این برای مخابرات مشکل ایجاد می کند. 

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل به جای انتقال افراد شرکت های پیمانکاری به مخابرات، رابطه پیمانکار با شرکت مخابرات استمرار می یابد که شغل نیروهای شرکتی و پیمانکاری تضمین شود.
 
وی با بیان اشاره به فعالیت 30 هزار نفر نیروی رسمی و همین تعداد غیر رسمی در مخابرات گفت: باید به معیشت این افراد رسیدگی شود و مخابرات توانایی جذب تمام نیروهای شرکتی را ندارد. 

***تعداد مشترکان اینترنت در لرستان هشت برابر شده است 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت یازدهم مشترکان اینترنت استان هشت برابر شده و از 60 هزار به 485 هزار مشترک رسیده است. 

واعظی بیان کرد: در دولت یازدهم پهنای باند استان 6.5 برابر و شبکه انتقال آن 4.5 برابر شده است. 

وی اظهار کرد: تا پایان امسال نیز 345 روستا و تا پایان دولت 755 روستای لرستان مجهز به اینترنت و 100 کیلومتر فیبر نوری بین شهرهای استان ایجاد می شود . 

واعظی اضافه کرد:پهنای باند استان نیز چهار برابر، شبکه انتقال استان سه برابر خواهد شد و نسل سوم همراه اول در 13 شهر استان و نسل چهارم نیز در 6 شهر استان با سرمایه گذاری 130 میلیارد تومان راه اندازی می شود. 

انتهای پیام/پ








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.