سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل 125 تخت مراقبت ویژه کودکان تا پایان سال/ 20 هزار نیروی پرستاری تا 10 سال آینده نیاز داریم

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعداد تخت های مراقبت ویژه ICU تا 10 سال اینده باید به 17 هزار تخت برسد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع مراقبت های حاد که در اورژانس بیمارستان ها یا بخش های مراقبت ویژه انجام می شود، گفت: طرح تحول سلامت توجه خاصی به این بخش ها به ویژه ICU بیمارستان ها داشته است. به طوری که تاکنون 120 بخش اورژانس در کشور توسعه یافته یا به دنبال توسعه آن تا پایان سال هستیم. 

وی با اشاره به رشد 44 درصدی تعداد تخت های ICU بزرگسالان، کودکان و نوزادان، عنوان کرد: افزودن دو هزار و 400 تخت تا پایان سال هزار و 200 میلیارد هزینه در بردارد.

آقاجانی ادامه داد: بر اساس برنامه سطح بندی خدمات درمانی با افق 1404، تعداد تخت های مراقبت ویژه ICU تا 10 سال اینده باید به 17 هزار تخت برسد که این میزان تاکنون هشت هزار تخت است. البته این تعداد تخت به 20 هزار نیروی پرستاری نیز نیاز دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت تعداد تخت های مراقبت ویژه نوزادان NICU را تا قبل از طرح تحول سلامت هزار و 500 تخت اعلام کرد و افزود: این تعداد با افزودن 700 تخت، به 2 هزار و 200 تخت می رسد.

وی در خصوص تخت های مراقبت ویژه کودکان PICU نیز بیان کرد: تعداد این تخت ها که به دنبال عمل جراحی یا نیاز به مراقبت های حاد توسط کودکان اشغال می شوند، پیش از طرح تحول 286 تخت بود و تا پایان سال 125 تخت دیگر نیز تکمیل می شود.

آقاجانی یادآور شد: بر اساس استاندارد باید 10 درصد تخت های بیمارستانی، تخت مراقبت ویژه باشد که با این رشد 44 درصدی در حال نزدیک شدن به این میزان هستیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.