سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

وجه مشترکی بین واقف و ایثارگر وجود دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: یک وجه مشترک بین وقف و ایثارگری وجود دارد و اوجش در این است، انسان در راه خدا از گرانبهاترین دارایی خود که همانا جانش است میگذرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناصر عارف با بیان اینکه وقف یکی از ارزش ها در مذهب ما است و عملی خیرخواهانه و ارزشمند است که از سوی مومنین انجام میشود افزود: وقف عملی باقیات و صالحات است که همانند چشمه همیشه جاری است.

وی ادامه داد: صدقه جاریه بدین معنی است که فرد واقف بعد از فوت و و کوچ کردن به منزلگه اصلی که همانا ملکوت اعلاء است این عمل خیر همانند چشمه ای جوشان برایش اجر و ثواب میفرستد.

عارف با تاکید بر اینکه وقتی انسان میمیرد و دستش از دنیا کوتاه می شود با وقف می تواند آثار خیر و برکاتی برای خودش جاری سازد گفت: یک وجه مشترک بین وقف و ایثارگری وجود دارد بدینگونه که ایثارگری مراحلی دارد و اوجش در این است، انسان در راه خدا از گرانبهاترین دارایی خود که همانا جانش است میگذرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: وقف نوعی از ایثارگری است و فرد واقف مال خودش را برای کمک به محرومان و عدالت اجتماعی وقف میکند.

وی با اشاره به آثار و تبعات وقف در راه توسعه ی اجتماعی و حمایت از نیازمندان افزود: کسی که از مالش را در راه خدا میگذرد نوعی ایثارگری کرده است همانند کسی که از جانش که گرانبهاترین سرمایه است و از این سرمایه در راه خدا میگذرد.

عارف تصریح کرد: چه کسی که از مالش و چه کسی از جانش در راه خدا میگذرد این دو همیشه زنده هستند و نامشان جاودان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید و ایثارگری که جانش را در راه خدا نثار کرده هم در دنیا و هم در نزد خدا زنده و جاودان است ادامه داد: آثار این ایثارگری، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم است که نزد خدا مهجور میماند و کسی که از مالش در راه خدا میگذرد کاری بسیار ارزشمند است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: این فرهنگ دینی لازم دارد تا در جامعه ترویج پیدا کند و وقف راه بسیار خوبی برای عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/ غ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.