سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادث ترومایی سالانه 12 هزار میلیارد خسارت به کشور وارد می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله با اشاره به مرگ سالیانه 5 میلیون نفر درجهان در اثر تروما ، از خسارت 12 هزار میلیاردی تروما در کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله در دومین کنگره ملی تروما با اشاره به آمار تکان دهنده خسارتهای ناشی از تروما، گفت: طبق آمارهای مندرج از سوی بیمه، متاسفانه حوادث ترومایی سالیانه 12 هزار میلیارد خسارت جانی و مالی به کشور وارد میکند، وضعیتی که در آن حواث و سوانح ترافیکی مهمترین علت بروز تروما به شمار میرود.
 
وی با اشاره به آمار های جهانی درخصوص علت بروز تروما تاکید کرد: حوادث رانندگی 50 درصد از علت ایجاد تروما را در کل جهان تشکیل می دهد ، آماری که تا سال 2020 به 60 درصد می رسد و از سوی دیگر طبق آمار های جهانی ، تروما به عنوان چهارمین علت مرگ و میر در جهان  هر ساله جان 5 میلیون نفر را در دنیا می گیرد.  
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله، افزود: علاوه بر آمارهای گفته شده ، هر سال 50 هزار نفر در اثر تروما مجروح و معلول میشوند در حالی که متاسفانه در کشور های درحال توسعه و از جمله ایران بیشترین تمرکز ها به جای پیشگیری به بخش درمان اختصاص یافته در حالی که می توان با طراحی و اجرای سیستمی ویژه به راحتی مانع از بروز حوادث ترومایی شد، شرایطی که میتواند از هدر رفت سرمای های عظیم جانی و مالی در کشور جلوگیری کند.
 
جلالی اظهار داشت : متاسفانه آمار مرگ ناشی از تروما در کشورمان و سایر کشور های درحال توسعه روند افزایشی به خود گرفته  و تیر های آن جوانان کشور را نشانه رفته ، زیرا میانگین سنی بیشترین قربانیان تروما کمتر از 40 سال هستند و در واقع این حوادث در دهه های نخست زندگی بیشترین تلفات را بر جای میگذارد.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.