معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت؛

700 هزار بار مراجعه مصدومان ترافيكى به بيمارستان‌های دولتى/ بيمه‌هاى تجارى خلف وعده مى‌كنند


معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: وزارت بهداشت به تکالیف قانونی خود در ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومان حوادث ترافیکی عمل کرده است.


شهرامى معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بيان كرد: پیش از سال 1384 با توجه به وضعیت بسیار آشفته در تامین هزینه های درمان مصدومان سوانح و حوادث ترافیکی کشور، مردم از رساندن مصدوم ترافیکی به بیمارستان ها با مشکلات بسیاری مواجه بودند و برخی مجروحان به علت دیر رسیدن به مراکز درمانی فوت می کردند یا عوارض جبران ناپذیری برای آنان ایجاد می شد. 

وى عنوان كرد: در ابتدای سال 1384 با تصویب و ابلاغ ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه، قانونگذاران تخصیص 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث را جهت هزینه های درمانی صدمات بدنی ناشی از حوادث ترافیکی مصوب کردند. این موضوع در بند ب ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه کشور استمرار یافت و در قالب ماده 30 قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) دائمی شد.

به گفته وى، بر اساس این قانون بیمه های تجاری مکلف هستند یک دهم حق بیمه شخص ثالث را به طور مستقیم به حساب وزارت بهداشت واریز كنند تا صرف هزینه درمان این مصدومان شود. علی رغم اینکه وزارت بهداشت تاکنون به تکلیف خود به طور کامل عمل کرده و این مجروحان به صورت کاملا رایگان در بیمارستان های دولتی درمان می شوند و سالیانه 700 هزار بار مراجعه به این بیمارستان ها دارند و همه خدمات شامل بستری، جراحی، پاراکلینیک، دارو و لوازم پزشکی را رایگان دریافت می کنند، اما متاسفانه برخی از بیمه های تجاری علی رغم دریافت این مبالغ در واریز آن به حساب وزارت بهداشت تاخیر طولانی دارند که این امر مشکلات متعددی را برای ارائه خدمت به مجروحان ایجاد کرده است.

شهرامى يادآور شد: امیدواریم با هماهنگی بیمه مرکزی، واریز وجه مطابق قانون انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار