سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری کلاس های آموزش بازرگانان جوان به صورت رایگان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور کلاس های آموزش بازرگانان جوان توسط اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی و به صورت رایگان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین روشنک با تاکید بر اینکه نیاز امروز جامعه تعامل بین صنعت و تجارت با دانشگاه هاست، افزود: در حال حاضر کلاس های دانشگاهی جوابگوی بازار کار به ویژه تجارت نیست و کاربرد عملیاتی ندارد؛ به طوری که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی نمی توانند جذب بازار کار شوند.

وی گفت: از آنجا که یکی از اهداف اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی آشنایی بیشتر جامعه با تجارت خارجی به خصوص صادرات کالاهای غیر نفتی است، در نظر داریم تا دانشجویان رشته بازرگانی را به صورت عملیاتی و اجرایی توسط بازرگانان موفق با فضای تجارت آشنا کنیم، لذا با دعوت از کارشناسان و بازرگانان دارای تجارب موفق، تجربه کاری آنها را در اختیار دانشجویان علاقمند قرار می دهیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اتحادیه صادرکنندگان ضمن هماهنگی با کانون کارآفرینان استان امیدوار است که برگزاری کلاس آموزشی بازرگانی باعث ایجاد فرصت شغلی برای جوانان شود، تصریح کرد: در این راستا بازدید از بنگاه های اقتصادی، تجاری و تولیدی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده تا آنها از نزدیک با کارآفرینان استان آشنا شوند و این امر نقطه اتصالی بین جوانان به ویژه دانشجویان با کار و کارآفرینان موفق که در شرایط تحریم تولیدات صادرات محور داشته اند، باشد.

روشنک خاطرنشان کرد: هزینه برگزاری کلاس آموزش بازرگانی را چند نفر از بازرگانان پیشکسوت استان به عهده گرفته اند بنابراین کارگاه های آموزشی رایگان بوده وهزینه ای برای شرکت کنندگان ندارد.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه علاقمندان می توانند از طریق تماس با اتحادیه و ثبت نام در این کلاس ها شرکت کنند، گفت: دانشجویان رشته بازرگانی با حضور در این کلاس ها با مباحثی همچون سیستم بانکی، صادرات، گمرک، تامین اجتماعی، مالیات و نحوه کار با سازمان های مرتبط با حوزه صادرات و بازارهای خارجی و کارآفرینان موفق در حوزه تجارت و تولید صادرات محور آشنا می شوند.

روشنک افزود: کلاس ها در حال حاضر در محل اتحادیه برگزار می شود که چون با محدودیت مواجه است در نظر داریم مکانی بزرگتر برای این کارگاه های آموزشی که به گفته شرکت کنندگان با موفقیت همراه بوده، اختصاص دهیم.

وی گفت: یقینا اجر و ثواب آموزش دادن و ایجاد کار برای یک جوان که باعث می شود کانون خانواده جدید فراهم شود و سلامت جامه تامین گردد کمتر از وقف اموال و بسیاری کارهای دیگر که کارآفرینان برای کسب رضایت پروردگار متعال انجام می دهند نبوده که بیشتر است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به نظر بنده کارآفرینان حوزه تولید و تجارت باید همچون ملکه های زنبور عسل ملکه های جوان و جدید را آموزش دهند تا بنگاه های کارآفرینی مانند کندوهای زنبور عسل افزایش یابد چون هم اکنون کشور به کندوهای کارآفرینی برای تولید و اشتغال نیاز دارد و امیدواریم اقدام اتحادیه صادرکنندگان باعث ایجاد تعداد زیادی کندوی کارآفرینی و عسل های شیرین اشتغال و خانواده شود.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.