سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

اختصاص بیش از327 هزارهکتار از اراضی استان به کشت گندم و جو

در سال زراعی 96–95 حدود 327هزارو700 هکتار از اراضی استان زنجان به کشت گندم و جواختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرپرست مدیریت زراعت استان زنجان با اعلام این خبر گفت: عملیات کشت گندم و جو آبی و دیم از 25 شهریور ماه امسال در اراضی کشاورزی استان زنجان آغازشده است.

عماری افزود: سطح زیر کشت گندم دیم 280 هزار هکتار، گندم آبی 19 هزارهکتار، جو آبی 8هزارو700 هکتارو جو دیم پاییزه 12هزارهکتار می باشد و همچنین پیش بینی می شود جو دیم بهاره نیز 8هزار هکتارکاشت شود.

وی با اشاره به اینکه ارقام بذوری که بین کشاورزان توزیع شده نزدیک به 15 هزار تن بذر گندم و جومی باشد تصریح کرد: ارقام گندم آبی پیشگام، الوند، زارع،اروم،میهن و گندم دیم آذر2 ،سرداری، هما، باران و اوهدی می باشد.

سرپرست مدیریت زراعت استان زنجان در ادامه برای جوآبی ارقام ماکویی و بهمن و جو دیم ارقام آبی در سهند و انصار را معرفی کرد.

عماری ضمن تاکید بر لزوم کود دهی به موقع محصول گندم و جو در استان زنجان خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می شود با بررسی شرایط آب و هوایی استان از کود اوره به صورت سرک در اسفند ماه استفاده شود.

وی همچنین بر اهمیت زیاد بحث تغذیه گیاهی در فصل بهار تاکید کرد و افزود: محلول پاشی با ریز مغذی ها به ویژه با سولفات روی برای بالا بردن کیفیت و کمیت گندم وجو حائز اهمیت است.


انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.