سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

یکی از بارزترین مصداق های تزکیه، صدقه است

کاملترین مصداق صدقه وقف است که به واسطه آن اصل مال انسان ثابت می ماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛خطیب نماز جمعه ی زنجان در خطبه های نماز جمعه قیدار با بیان این که یکی از مهم ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تأمین آینده مسلمین پایه ریزی سنت حسنه وقف است گفت: نخستین واقف خود پیامبر صلی الله علیه و آله و خاندان آن حضرت می باشند باید پیروان آن ها نیز اقتداء به پیامبر و اهل بیت او کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی ادامه داد: وقف یک سنت حسنه ای است که به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام ان را با تأکیدات فراوان در مسیری روشن و هدفدار قرار داد.

وی با اشاره به شهادت مدرس در 10 آذر ماه خاطر نشان کرد: فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیت‏اللّه سیدحسن مدرّس از چهره‏های درخشانی است که زندگی و رفتار و نیز جهت‏گیری‏های وی در عرصه سیاسی و اجتماعی می‏تواند برای مشتاقان حق و حقیقت و شیفتگان فضایل، الگوی خوبی باشد.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: شجره طیبه بسیج در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی بارها و بارها مدال افتخار را از ولی فقیه زمان دریافت داشته است.

طالبی بیان کرد: به هم آمیختن حق و باطل و آشفته ساختن مرزها و معیارها و زیر پاگذاشتن اصول و انکار مسلّمات دین، موجب می شود عده ای از هدایت دست بشویند و گمراه شوند و در این جا نقش آنان که کار فکری می کنند و با افکار و اندیشه های مردم سروکار دارند، حسّاس تر است.

وی با بیان این که فلسفه سیاسی اسلام نیز قالب «امامت» و «وصایت» را برای تداوم راه پیامبر و استمرار حاکمیت اسلامی پس از رحلت آن حضرت، پیش بینی کرده بود گفت: بارها و بارها آن حضرت، نسبت به جانشینی خویش و وصیّ خود، سخن گفته، رهنمود داده و تکلیف را معیّن کرده بود و اما صریح ترین و اساسی ترین آن حادثه «غدیرخم» بود، آن هم با فرمان صریح و قطعی خداوند که حکم پروردگار را به مردم ابلاغ کند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.