سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز: تهدید ترامپ درمورد قطع خرید نفت از عربستان پوشالی است

کارشناسان اقتصادی معتقدند قطع وابستگی انرژی آمریکا که ترامپ آن را وعده داده است بدون شک شامل حال عربستان نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی رویترز در گزارشی نوشت: "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، وعده قطع وابستگی انرژی این کشور را داده و مدعی شده است مانع از واردات نفت عربستان به کشور می‌شود؛ اما بدون شک این یک تهدید پوشالی است و طرح ترامپ برای استقلال انرژی آمریکا هرچه باشد شامل حال عربستان نمی‌شود.

رویترز در ادامه نوشت: ترامپ بیش از آنکه مرد سیاست باشد، شخصیتی نمایشی و متظاهر دارد. بسیاری از وعده‌هایی که وی در دوران تبلیغات ریاست جمهوری بیان کرد فقط برای جلب حمایت رای‌دهندگان بود و هرگز جزئیاتی از طرح‌های خود ارائه نداد. ترامپ واقعا به آنچه می‌گفت اعتقاد نداشت و اصولا از نتیجه سخنانش نیز آگاه نبود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: وعده ترامپ درمورد قطع واردات نفت از عربستان چندان جدی نیست، او فقط حرفش را زده است!

"خالد الفالح"، وزیر نفت عربستان، هفته گذشته اعلام کرد: مطمئن هستم ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در باطن از سود و بازدهی خوب خرید نفت از عربستان آگاه است و معتقدم صنایع نفتی به او درباره حفظ قراردادهای تجاری در حوزه انرژی مشاوره خواهند داد و برایش شرح می‌دهند هرگونه ممنوعیت تجاری در این مقطع زمانی به سود آمریکا نیست.

آمریکا از تابستان گذشته روزانه 3.4 میلیون بشکه نفت از اوپک وارد کرد. ترامپ در کارزار انتخاباتی وعده داده بود آمریکا را به استقلال کامل در حوزه انرژی می‌رساند و وابستگی این کشور به دشمنان و کارتل‌های نفتی را متوقف خواهد کرد.

رویترز در پایان نوشت: "اکسون‌موبیل" و "شورون" به عنوان دو کمپانی بزرگ نفتی آمریکا باید در برابر طرح احتمالی ترامپ مقاومت کنند و اجازه ندهند وی با برنامه‌های نسنجیده خود منابع نفتی آنها را در بازارهای بین‌المللی حذف کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.