سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تبدیل زمین های کشاورزی آبی به زمین های دیمی

مسؤول نظام صنفی کشاورزی شهرستان رامهرمز بیان داشت :بی‌تدبیری، زمین‌های آبی کشاورزی در حوزه مربچه به زمین‌های دیم تبدیل‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سیاوش فریدونی ،مسؤول نظام صنفی کشاورزی شهرستان رامهرمز اظهار کرد: برداشت آب پاییزه روستاهای زیرپوشش سد جره و رودخانه علا و قبول مسؤولیت سراب‌سازی و انتقال آب به ابتدای اراضی از طریق سازمان آب و برق خوزستان هنوز انجام‌ نشده است.

وی ادامه داد: در صورت انتقال آب به ابتدای زمین‌های کشاورزی، در قبال عقد قرارداد طبق قانون شبکه‌های مدرن 3 درصد، شبکه‌های تلفیقی 2 درصد و انهار سنتی یک درصد باید از کشاورزان اخذ شود.

مسؤول نظام صنفی کشاورزی رامهرمز در رابطه با تعیین تکلیف اراضی حوزه مربچه بیان کرد: آب زمین‌های کشاورزی حوزه مربچه از سالیان نه‌چندان دور از محدوده چشمه‌های اراضی روستاهای کمتوله تأمین می‌شد که متأسفانه به دلیل حفر چندین حلقه چاه عمیق به‌منظور تأمین آب شرب رامهرمز ضرر هنگفتی به کشاورزان وارد شده است.

وی افزود: زمین‌های آبی حوزه مربچه تا محدوده غیزانیه که حدود 400 هکتار بوده به دلیل حفر این چاه‌های عمیق به زمین‌های دیم تبدیل‌شده است.

فریدونی در پایان خواستار جلوگیری از انتقال آب رودخانه‌های خوزستان شد و گفت: متأسفانه با احداث آب‌بند و تأسیسات پمپاژ در منطقه دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد، در حال انتقال آب از رودخانه علا هستند که خواهان جلوگیری از این انتقال آب هستیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.