سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تخت های MS در بیمارستان توانبخشی رفیده/ویتامین رهایی بخش از MS را بشناسیم

افزایش 15 درصدی تخت های های تخصصی بیمارستان توانبخشی رفیده که با تعرفه های دولتی بزودی به کمک 20 تخت فعال می شود.

مجتبی عظیمیان متخصص مغز و اعصاب در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: بیمارستان رفیده، یکی از دو بیمارستان توانبخشی کشور است اما تنها بیمارستان توانبخشی دانشگاهی با تعرفه های دولتی است که امکانات و توانایی علمی متخصصان آن ، قابل رقابت با بهترین بیمارستانهای غیردولتی می باشد.
 
وی در ادامه از خدمات تخصصی بیماران MS در بیمارستان توانبخشی رفیده خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون 20 تخت فعال در این بیمارستان به بیماران از درمان اولیه تا خدمات توانبخشی نظیر فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، خدمات روانشناسی، خدمات مشاوره ای به بیمار و همراهان بیمار در خصوص چکونگی همراهی و مواجه با این بیماران ارائه خواهد شد.

دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفت: به دلیل ارائه خدمات تخصصی به بیماران ام اس در بیمارستان توانبخشی رفیده ارتباطاتی با انجمن علمی ام اس، ویژه نامه کنگره ام اس و همچنین معرفی این بخش و خدات تخصصی توانبخشی در کنگره های بین المللی داشته ایم.

عظیمیان همچنین از نتایج مطالعات برخی از تحقیقات در خصوص ام اس و عومل ابتلا به آن گفت: از آنجایی که علت ام اس ناشناخته است راه های قطعی در درمان آن نداریم اما مطالعات نشان داده دوری از استرس ها،تغذیه ، تحرک مناسب و اصلاح ویتامین D که میزان مصرف آن با صلاحدید پزشک معالج است تا حد قابل توجهی فرد را از ابتلا به این بیماری در امان می دارد.

وی گفت: در دنیا روی اصلاح ویتامین د تاکید فراوان شده است که توصیه ما نیز مصرف این ویتامین با صلاحدید،تعیین میزان دریافتی از سوی پزشک معالج ، دورماندن از مصرف خودسرانه و خوددرمانی از سوی افراد جامعه است.
 
عظیمیان با اشاره به اهمیت و تاثیر خدمات توانبخشی در بازگشت بیماران و معلولان به جامعه و داشتن زندگی مستقل ، اظهارداشت: توانبخشی، بعد از پیشگیری و درمان ، سطح سوم نظام سلامت کشور محسوب می شود که متاسفانه طی سالها، مغفول مانده است ، درصورتی که با توجه به این بخش ، بسیاری از مشکلات جسمی ، روانی و اجتماعی بیماران و خانواده های آنان ، کاهش یافته و بطور چشمگیری ، در کاهش هزینه های درمانی و بار مالی دولت از این بابت ، موثر است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اعظم
۰۱:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
من بعضی وقتا کلمات رو جابه جا میگم احتمال ام اس هست