معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: کشور در زمینه زیرساخت های مربوط به فناورری اطلاعات رشد خوبی داشته و ایجاد این امکانات زمینه ساز توسعه و ترقی علم کشور به شمار می رود.

حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهره برداری از مرکز داده‌ها در مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه یکی از شاخص های بسیار مهم هر مرکز علمی و دانشگاهی برای توسعه علمی و پژوهشی، توسعه زیرساخت های IT و ذخیره سازی اطلاعات در حجم بالاست که از مراکز مهم در این زمینه، دیتا سنتر است.

وی افزود: به منظور ارتقای ظرفیت نگهداری و پردازش اطلاعات آموزشی و پژوهشی با حمایت مستقیم ریاست دانشگاه، توسعه پیدا کرده که این امر امکان برخورداری از بانک های اطلاعاتی متعدد چندسال آینده فراهم می کند. 

خانکه گفت: توسعه توان تولید، ذخیره سازی و بروز رسانی اطلاعات دانشگاه ها زمینه ساز شکوفایی علمی دانشجو،استاد و پویایی دانشگاه می شود که در این راستا  افزایش پهنای باند از طریق فیبرنوری در دستورکار است.

وی افزایش سرعت و ارتقای سطح دسترسی به اینترنت در دانشگاه و مراکز تابعه را از دیگر برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری عنوان کرد و افزود: استفاده از امکانات مرکز داده، زمینه ساز بهره مندی از دانش روز دنیا و طرح سئوال های پژوهشی در نهایت  زمینه ساز توسعه علمی و فناوری کشور است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: بنابر تصمیم گیری های وزارتخانه  قراربر این بوده تا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی قطب و محور  تولید علم در حوزه های توانبخشی، سلامت اجتماعی و مدیریت خطر بلایا در کشور شود که با توسعه  این زیرساخت ها می توان در راستای عملیاتی نمودن چنین تصمیماتی گام برداشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار