سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسفنانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احزاب باید قواعد بازی را قبول کنند/ ظاهر شدن حزب‌نماهایی در ایام انتخابات

نماینده سابق مجلس گفت: احزاب در کشور ما ناقص‌الخلقه ایجاد شده‌ و از تحزب‌، فقط انتخابات و معرفی کاندیدا را مد نظر قرار داده‌اند.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه احزاب کشور ما به صورت ناقص‌الخلقه ایجاد شده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه حتی احزاب نسبتا فعال ما در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و حساس کشور وظیفه خودشان را آنطور که باید و شاید انجام نمی‌دهند و متأثر از اوضاع حاکم بر زمان تصمیم‌هایی می‌گیرند که به زعم خودشان حزبی است.

وی تأکید کرد: ما هنوز هم نمی‌توانیم ادعا کنیم که تحزب در کشورمان شکل واقعی خودش را پیدا کرده و توانسته در جامعه جایگاه اصلی‌اش را پیدا کند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه در همه جای دنیا گزینش افراد برای ورود به انتخابات به صورت نخبه‌گزینی است، اظهار داشت: آنان بهترین گزینه خود را در قالب یک پیش انتخابات و درون حزب معرفی می‌کنند و سپس وی را به عنوان کاندیدای نهایی خود در انظار عمومی قرار می‌دهند. 

وی با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما برای انتخاب کاندیدا به نخبه‌گزینی توجه نمی‌شود، تصریح کرد: احزاب ما متاسفانه از امتیاز انتخاب درون حزبی برای معرفی کاندیداهای خود بهره نمی‌گیرند و معمولا یکسری مصلحت و اعمال نفوذها را در ارائه لیست خود دخیل می‌کنند. 

اسفنانی با بیان اینکه احزاب ما برای موفقیت باید همه قواعد حزب‌داری را رعایت کنند، بیان داشت: احزاب در کشور ما به صورت ناقص‌الخلقه ایجاد شده‌اند و از  قوانین حزب‌داری تنها یک بخش آن یعنی انتخابات و معرفی کاندیداها را مورد نظر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه معرفی کاندیداهای احزاب در کشور ما بسیار متفاوت با کشورهای دیگر است، ادامه داد: انتخاب کاندیداها در کشور ما به این شکل است که وقتی حزبی یک فرد را برای انتخابات تأیید می‌کند، بقیه افراد و احزاب را نیز ملزم می‌کند که از آن فرد حمایت کنند.

نماینده سابق مجلس افزود: پیشنهاد بنده این است که احزاب و تشکل‌های ما باید همه قواعد بازی احزاب را رعایت کنند و در انتخاب کاندیداها به نخبه‌گزینی توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

اسفنانی با اظهار تأسف از اینکه در ایام انتخابات یکسری حزب جدید روی کار می‌آیند، خاطر نشان کرد: متأسفانه در ایام انتخابات در کشور ما حزب‌نماهایی ظاهر می‌شوند که هیچ یک از موارد مربوط به حزب و دسته‌‌های سیاسی را در خود ندارند و تنها در مقطعی ظاهر می‌شوند و بعد از مدتی از فعالیت دست می‌کشند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.