سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

انجام الکترونیکی 85 درصد امور اسناد و املاک گیلان

85 درصد امور و خدمات اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان به شیوه الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در دهه ای که گذشت گام های بزرگی در عبور از ثبت سنتی به سمت ثبت نوین و الکترونیک برداشته شده است.

سید جعفر مفیدی با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک امروزه یک اداره سنتی، قدیمی، شلوغ و خاک خورده نیست، افزود: هم اکنون بیش از 85 درصد فعالیت ها و خدمات این اداره کل از طریق استفاده از سامانه ها و به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجام اموری چون ثبت نام ها، صدور اسناد و پاسخگویی دفاتر از طریق ارسال پیامک انجام و پیگیری می شود و فرد می تواند مراحل مختلف را با شناسه ای که دریافت می کند، پیگیری کند.

مدیرکل ثبت اسناد گیلان مدت سند دار کردن املاک را به طور میانگین حدود 6 الی 7 ماه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 88 هزار پرونده در گیلان در نوبت دریافت سند قرار دارند که روال قانونی ثبت نام، آگهی نوبتی و مسیر کارشناسی را سپری می کنند.

مفیدی با بیان اینکه ماهانه بیش از 10 هزار برگ سند جدید کاداستری در استان صادر می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 113 هزار برگ سند در گیلان صادر شده است.



انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.