سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

اعزام ۱۴۰ نجاتگر و امدادگر به عراق

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از اعزام ۱۴۰ نجاتگر و امدادگر به کشور عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛صادق سلامت گفت: ستاد ویژه اربعین مسئولیت کمیته امداد و نجات را به جمعیت هلال احمر واگذار کرده و این کمیته در دو بخش برون مرزی و درون مرزی انجام وظیفه می کند.

وی افزود: برای خدمات خارج از کشور و برون مرزی که توسط  کمیته پزشکی حج و زیارت ارائه می شود، هلال احمر ۱۴۰ نجاتگر و امدادگر به عراق اعزام کرده و برای خدمات درون مرزی در دو مرز شلمچه و چذابه، بیش از ۲۵۰ نیرو به صورت روزانه خدمت می کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان در ادامه با اشاره به استقرار ۱۲ پست امدادی در دو مرز، گفت: در مرز شلمچه از میدان مقاومت تا  قرارگاه هلال احمر پنج پست امدادی متشکل از پنج نیرو و یک دستگاه آمبولانس و خودرو نجات مستقر است و در مرز چذابه نیز به دلیل بعد مسافت تا شهر سوسنگرد هفت پست امدادی با همان امکانات موجود در مرز شلمچه مستقر شده است.

وی افزود: همچنین در مرز شلمچه و چذابه دو قرارگاه مرکزی تدارک دیده شده که این قرارگاه ۴۵ نیرو دارد و متشکل از پرسنل و نیروهای امدادی و نجاتگر، خودروهای امدادی است.

سلامت گفت: ۱۶ آمبولانس در مرز چذابه و ۱۴ دستگاه آمبولانس در مرز شلمچه مستقر شده اند و در هر کدام از دو مرز نیز یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در نظر گرفته شده اند.

وی همچنین افزایش تعداد روزهای تعیین شده برای حضور نیروهای هلال احمر در مرزها را یادآور شد و افزود: با توجه به استقبال مشتاقان، تعداد روزها از ۱۴ روز تعیین شده به ۲۰ روز افزایش یافته است .

معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان با تاکید بر اینکه تا کنون مشکل خاصی در هر دو مرز شلمچه و چذابه وجود نداشته است، گفت: تنها دو تصادف در چذابه و شلمچه رخ داده که مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلامت با یادآور شدن اینکه اربعین سال آینده مصادف با فصل گرم سال خواهد بود، افزود: با توجه قرار گرفتن اربعین ۹۶ در مهر و مصادف با فصل گرما نمی توان از چادر برای اسکان زوار استفاده کرد.

وی گفت: فصل گرما و منطقه دشتی باعث افزایش احتمال عقرب گزیدگی و مارگزیدگی می شود که می طلبد برای سال آینده تدبیری اندیشیده شود که چادرها با کانکس یا سازه های ساختمانی جایگزین شوند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان همچنین از استقرار چهار خودروی نجات  در مرز چذابه و دو دستگاه در مرز شلمچه خبر داد و افزود: علاوه بر خودروهای امدادی  خودروهای ارتباطات سیار نیز در مرزها مستقر شده اند که به وسیله آنها کار انتقال تصاویر و هماهنگی ها انجام می شود و مصاحبه ها و گزارش ها نیز از طریق آنها ارسال می شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.