سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

رونمایی از کتاب خاطرات دفاع مقدس رزمندگان لرستانی

آیین رونمایی از کتاب خاطرات دفاع مقدس رزمندگان لرستانی با عنوان "بلدچی" آذرماه جاری در خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رییس حوزه هنری لرستان گفت:این اثر از آن جهت حایز اهمیت است  که نخستین پروژه بلند خاطره نویسی دفاع مقدس رزمندگان لرستانی محسوب میشود و به گفته برخی از صاحبنظران دایره المعارف دفاع مقدس لرستان به حساب می آید.
 
امیدی پور افزود: در این اثر ارزشمند گوشه هایی از ایثارگری و جانفشانی های رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس در مجموعه خاطراتی به نقل از  اسماعیل سپهوندی از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر 57 حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بازگو شده است.
 
وی تصریح کرد: تاکنون فعالیت های گوناگونی در جهت گردآوری اسناد و طبقه بندی اطلاعات دفاع مقدس از سوی دستگاههای مرتبط مانند بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسانه ملی صورت گرفته است بی شک گردآوری اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس ازاهمیت ویژه ای برای مستند سازی این رویداد برخوردار است.
 
رییس حوزه هنری لرستان اظهار داشت: تولید کتاب بلدچی از سال 92 در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان آغاز شد وطی سه سال در قالب مجموعه ای چهار جلدی تدوین گردید.
 
وی اضافه کرد: بی شک تولید اثر بلدچی را می توان یکی از آثار با محتوا و غنی در حوزه ادبیات مقاومت استان و کشور برشمرد که به گفته برخی از صاحبنظران دایره المعارف مقاومت لرستان به شمار می رود .
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.