سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبات حجم دی‌اکسیدکربن جو در 3 سال گذشته

آمارهای جدید از ثبات حجم دی‌اکسیدکربن ناشی از سوخت‌های فسیلی در جو در 3 سال اخیر خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین؛ آمارهای جدید نشان می دهد، حجم انتشار دی‌اکسیدکربن ناشی از سوختهای فسیلی در جو برای سومین سال متوالی بدون هیچ افزایشی ثابت باقی مانده است.

محققان دانشگاه آنجلیای شرقی پیش از این، از احتمال افزایش 0.2 درصدی حجم گاز دی‌اکسیدکربن در سال 2016 خبر داده بودند. این در حالی است که حجم انتشار دی‌اکسیدکربن در جو زمین از سال 2014 و پس از رشد 0.7 درصدی، تغییری نکرده است.

علی رغم رشد اقتصاد جهانی نسبت به سه سال اخیر، حجم انتشار دی‌اکسیدکربن در جو ثابت باقی مانده است. با توجه به مطالعات جدیدی که در مجله نظام کره زمین به چاپ رسیده است عمده ترین علت ثابت ماندن میزان دی‌اکسیدکربن در جو طی سه سال گذشته، کاهش استفاده از سوخت زغال سنگ در برخی از کشورها از جمله چین است.

پروفسور کورین لوکر، مدیر تحقیقات انتشار دی‌اکسیدکربن در دانشگاه آنجلیای شرقی می گوید: برای سومین سال متوالی انتشار دی اکسید کربن در جو کره زمین ثابت باقی مانده است. این نشانه خوبی برای مقابله با تغییرات آب و هوا است ولی کافی نیست. در حال حاضر، باید تلاش های گسترده ای برای کاهش گازهای گلخانه ای در جو انجام داد و تنها توقف رشد این گازها در جو کافی نیست. انتظار می رود حضور دولتها در اجلاس آب و هوای مراکش، اقدامات مورد نیاز برای مهار افزایش گاز های گلخانه ای در جو و مقابله با گرمایش جهانی به انجام برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.