سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری همایش تخصصی غذای سالم ثمره دانش و صنعت

همایش تخصصی غذای سالم ثمره دانش و صنعت در نیشابور برگزار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور در حاشیه این همایش گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت می‌تواند تعاملی علمی باشد و از این تعامل ‌می‌توانیم بهره بسیاری ببریم.

غلامحسین عظیمی نژاد افزود: مدیران صنابع غذایی ما باید از استادان دانشگاه و متخصصان حوزه صنایع غذایی به عنوان مشاور خود استفاده کنند.

وی گفت: این همایش با هدف شناسائی و افزایش آگاهی عموم مردم برای استفاده از تغذیه سنتی برگزار شد.

دکتر عظیمی نژاد افزود: هر غذایی بویژه لبنیات در سفره مردم سنتی نیست و بیماری تب مالت مهمترین بخش از رعایت نکردن و استفاده مواد غذائی به اصطلاح سنتی است.

وی نظارت کامل و به روز رسانی تولیدات بهداشتی و مکانیزه کردن مواد غذائی را باعث اطمینان خاطر در مصرف مواد غذائی صنعتی عنوان کرد و گفت: غذای سالم ثمره دانش و صنعت اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است و در این خصوص باید کارگروهی با محوریت استانداری تشکیل شود.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی مشهد هم در این همایش گفت: اگر قصد افزایش کیفیت در غذا و بویژه لبنیات و سالم‌سازی آن را داریم باید کار را از گاوداری‌ ها و دامپروری ها شروع کنیم.

دکتر حداد خداپرست افزود: غذای غیرسالم، هوای آلوده و گوشی همراه از مهمترین عوامل شیوع سرطان‌ها هستند.

وی در خصوص گرایش روز افزون به مصرف روغن کنجد نیز گفت: روغن کنجد اگر قرار است مصرف شود باید حتماً مراحل تصفیه را طی کند؛ در غیر اینصورت مشکلاتی که برای بدن و سلامتی ایجاد می کند بیشتر از منافع آن است و تصفیه کردن روغن کنجد در کارگاههای کوچک و خیابانی امکان پذیر نیست و نیاز به تکنولوژی صنعتی دارد.

انتهای پیام // ا ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.