سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف عربستان به بدهکاری چند میلیارد دلاری به پیمانکاران خارجی

وزیر دارایی عربستان از بدهکاری چند میلیارد دلاری این کشور به کارگران و پیمانکاران خارجی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی عربستان اعتراف کرد در پی کاهش درآمدهای حاصل از نفت، این کشور میلیاردها دلار به کارگران و پیمانکاران خارجی بدهکار است. کارگران خارجی شاغل در عربستان ماه ها است حقوقی دریافت نکرده اند.

عربستان تاکنون با 70 هزار کارگر از کار برکنار شده تسویه حساب کرده است؛ اما هنوز هیچ حقوقی به ده ها هزار کارگر دیگر پرداخت نکرده است. همچنین چندین قرارداد جدید با پیمانکاران خارجی به حالت تعلیق درآمده است. 

«محمد الجدعان»، وزیر دارایی عربستان، درخصوص بدهی های این کشور اظهار کرد: «در حال حاضر رقم دقیق را به خاطر ندارم؛ اما به طور حتم این رقم به میلیاردها دلار می رسد.» براساس گزارش خبرگزاری رسمی سعودی، کاهش شدید درآمدهای حاصل از نفت و اقدامات انجام شده برای کاهش هزینه های تعدادی از پروژه ها، به تاخیر پرداخت حقوق کارگران و پیمانکاران منجر شده است.

عربستان سعودی سه چهارم درآمد خود را از نفت به دست می آورد. کاهش شدید بهای نفت در سال 2014 به کسری بودجه 98 میلیارد دلاری در سال 2015 منجر شد. همچنین برآورد می شود کسری بودجه در سال 2016 به 87 میلیارد دلار برسد. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.