گالف نیوز: سیاست‌های ترامپ رشد مثبت نوسانات بازار نفت را به دنبال دارد

به باور کارشناسان، سیاست‌های دونالد ترامپ در طولانی مدت می‌تواند نتایج مثبتی برای صنعت نفت و گاز داشته باشد.

سیاست‌های ترامپ رشد مثبت نوسانات بازار نفت را به دنبال داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی گالف نیوز در مطلبی به بررسی بازار جهانی نفت تحت تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت: پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان بازار کالا و سهام در سراسر جهان با سقوط همراه بود.

با این حال، شرایط بازار پس از کاهش التهابات ناشی از نتایج انتخابات آمریکا به حالت عادی بازگشت و تا حدودی بهبود یافت. به گونه‌ای که بهای هر بشکه نفت برنت در روز انتخابات به 43 دلار سقوط کرد و یک روز پس از انتخابات بار دیگر به بیش از 45 دلار افزایش یافت. لازم به ذکر است که بهای نفت در تاریخ 10 نوامبر پس از شکست نشست اوپک به کمتر از 43 دلار رسیده بود.

واکنش اولیه تحلیلگران نسبت به جریانات بازار کالا و سهام پس از انتخابات آمریکا این بود که سیاستهای ترامپ می تواند در کوتاه مدت نوسانات گسترده‌ای را به دنبال داشته باشد و بازار تحت تاثیر این سیاست‌ها به نتایجی که شاید پیش از این به سالها زمان نیاز داشت، دست یابد.

از سوی دیگر،حتی اگر آمریکا واردات نفت از اوپک را به صفر برساند، سیاستهای اوپک برای تاثیر گذاشتن روی بهای جهانی نفت همچنان ادامه دارد و آمریکا نمی تواند خود را از بازارهای جهانی مجزا کند. از سال 1973 تا کنون بسیاری از روسای جمهور آمریکا استقلال صنعت انرژی این کشور و پایان وابستگی به نفت دیگر کشورها را وعده داده اند. دونالد ترامپ نیز موفقیت چندانی در این زمینه کسب نخواهد کرد و در صورتی که موفق به پایان دادن به وابستگی نفتی آمریکا به دیگر کشورها شود، باید شاهد شکوفایی اقتصاد آمریکا بود.

عده‌ای نیز معتقدند به محض حضور ترامپ در کاخ ریاست جمهوری و به دست گرفتن قدرت، بازار برای طولانی مدت به ثبات خواهد رسید. با این وجود، باید منتظر ماند و دید آیا ترامپ به وعده های انتخاباتی خود عمل می کند یا اینکه سیاستهای آن در راستای اشغال عراق و خروج نفت این کشور و یا خرید نفت ارزان از کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان حق الزحمه حمایت از آنها ادامه خواهد یافت؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار