اوپک: مازاد ذخایر نفت در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت

اوپک در گزارشی اعلام کرد افزایش تولیدات نفتی می‌تواند در سال آینده موجب افزایش سطح ذخایر مازاد نفت شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اوپک در گزارشی اعلام کرد تولیدات نفتی در ماه اکتبر (31 روز منتهی به 10 آبان) به بالاترین سطح خود رسیده است. این سازمان اعلام کرد این مسئله می‌تواند بر بهای نفت تاثیر بگذارد و منجر به افزایش مازاد ذخیره نفت در سال آینده میلادی شود.

در این گزارش ماهانه آمده است: تولیدکنندگان نفتی عضو اوپک در ماه گذشته میلاری 33.64 میلیون بشکه نفت تولید کرده اند. این رقم نسبت به سطح تولیدات اوپک در ماه سپتامبر، افزایشی 240 هزار بشکه‌ای را نشان می‌دهد.

اطلاعات منتشره به وسیله اوپک، نسبت به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی سطح مازاد ذخایر نفتی بیشتری را پیش‌بینی می‌کند. پس از انتشار این گزارش، بهای نفت به پایین‌تر از 45 دلار در هر بشکه کاهش یافت. این در حالی است که بهای طلای سیاه پس از حصول توافق کشورهای عضو اوپک مبنی بر محدودسازی استخراج نفت، به بالاترین سطح خود در سال 2016 – 54 دلار به ازای هر بشکه – رسیده بود.

با این حال، در این گزارش درباره تاثیر انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا اشاره زیادی نشده است. در این گزارش تنها اعلام شده است بازار ارز دچار نوسانات شدید بوده است.

برای تسریع ایجاد توازن در بازار نفت، کشورهای عضو اوپک در نشست روز 28 سپتامبر (7 مهر) توافق کردند سطح تولیدات این نهاد را به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز برسانند. انتظار می‌رود این نهاد در نشست روز 30 نوامبر (10 آذر) جرئیات بیشتری را در این توافق ذکر کند.

این در حالی است که گزارش‌های اخیر می‌تواند بر تصمیم‌های اوپک درباره چگونگی تقسیم سطح کاهش تولیدات میان کشورهای صادرکننده، تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار