سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

انتقال مرکزیت گمرک آبادان به شهر اروندکنار

گمرگ آبادان به اروندکنار منتقل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شرفی نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع انتقال گمرک آبادان به اروندکنار به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و تنها راه حل مشکلات اروندکنار توجه جدی به موضوع تجارت در این شهر مرزی است.

غلامرضا شرفی افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به صورت جدی، رونق بندر تجاری اروندکنار مورد بررسی قرار گرفت.

وی توجه به کشاورزی و صیادی در کنار توسعه بحث تجارت در اروندکنار را تنها را برون رفت از رکود اقتصادی، مهاجرت و ایجاد اشتغال در این شهر مرزی عنوان کرد و گفت:توجه و توسعه تجارت خارجی با کشور های همسایه با توجه به نزدیکی بندر تجاری اروندکنار به کشورهای عراق و کویت می تواند در رونق مجدد این منطقه تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم آبادان رد مجلس شورای اسلامی افزود:قرار گرفتن بندر و گمرک آبادان در محدوده هسته ی مرکزی شهر علاوه بر ایجاد ترافیک، جوابگوی حجم بالای تجارت در آینده نیست و استفاده از ظرفیت بندری در اروندکنار باعث رونق اقتصادی در شبه جزیزه آبادان می شود.

بندر تجاری و صیادی اروندکنار در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری شهر بندری فاو عراق قرار دارد.

اسکه تجاری بندر اروندکنار توانایی پهلو گیری شناورهای تاحداکثر۱۰۰۰تن را دارد.جود نهرهای فراوان جهت استفاده شناورها جهت تعمیر و نگهداری و محل پارک بعد از انجام تخلیه، وجود دو جاده دسترسی به اروندکنار ، یکی از سمت چویبده دیگری از سمت آبادان و وجود ایستگاه تجسس و نجات شمالی خلیج فارس در بندر اروندکناراز مزیت های این بندر است.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.