مدیر کل نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران همراه با مسئولان گمرک خرمشهر از سایت صنعتی بندرخرمشهر دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛علیرضا دشتانی در بازدید از گمرک خرمشهر و برخی پروژه های فعال در سایت صنعتی خرمشهر نظیر شرکت فولاد جهان آرای اروند و شرکت چای دلفین، گفت:توسعه بخش صنعتی بندر خرمشهر و کمک به رونق تولید داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور فعال سرمایه گذاران در منطقه و استفاده از نیروهای بومی شکل می گیرد.

وی افزود:تحول اقتصادی، منشاء رفع محرومیت و قرار گرفتن این بندر در مسیر توسعه و پیشرفت شده است و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز درصدد است تا با فراهم کردن زیرساخت ها، در مسیر رشد و شکوفایی بندر خرمشهر در حوزه صنعت و اقتصاد کمک و همکاری کند.

مدیر کل نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشست با کارکنان گمرک خرمشهر با ارائه توصیه های لازم در خصوص روان سازی رویه های اجرایی، بر ارتقاء سطح کیفی خدمات ترانزیتی به مشتریان تاکید کرد.

دشتانی با تاکید بر لزوم تحقق اصول قانون مداری و منشور اخلاقی و تعالی سازمان گمرک جمهوری اسلامی، الکترونیکی شدن سامانه جامع امور گمرکی و هوشمند سازی تمامی امور و نبود دخالت دست و نیروی انسانی را از دستآوردهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: اجرای کامل خدمات، بهینه شدن فرآیندهای ترانزیت کالا و کاهش چشمگیر قاچاق را به همراه داتشه است.

عارف باوی مدیرکل گمرک خرمشهر نیز در این دیدار افزود:با کمک سامانه جامع امور گمرکی و هوشمند شدن رویه ها در گمرک خرمشهر و به اهتمام دفتر ترانزیت گمرک ایران، کنترل و نظارت لازم در خصوص ترانزیت داخلی و خارجی مبدا و مقصد در این گمرک، در کوتاه ترین زمان ممکن و در سایه صحت و دقت صورت می گیرد.

گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی خوزستان قرار گرفته است و تا خلیج فارس حدود 60 مایل فاصله دارد.اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر از دیر باز متکی به فعالیت های حمل و نقل آبی، خشکی و بازرگانی بوده است.بنادر آبادان و خرمشهر از زیر ساخت های مناسب بازرگانی برخوردار است.

قرار گرفتن آبادان و خرمشهر در کنار آب شیرین اروندرود و کارون موقعیت بین المللی، تجاری و صنعتی نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس و امنیت آبراه اروندرود برای کشتیرانی از فرصت هایی است که بازرگانان می توانند کالاهای خود را به این بنادر وارد کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.