سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

میزان ثبت نام مردم استان اردبیل در سرشماری ،سرنوشت ساز است

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت مشارکت جدی مردم استان اردبیل در سرشماری گفت: میزان ثبت نام مردم استان در سرشماری ، تاثیر جدی در توسعه استان خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش با اشاره به اهمیت مشارکت و همکاری جدی مردم در سرشماری افزود: میزان ثبت نام مردم استان در سرشماری ، تاثیر جدی در توسعه استان خواهد داشت و درصورت مشارکت ضعیف و عدم ثبت نام کامل اطلاعات جمعیت استان، امکان جلب و جذب برخی امکانات و تسهیلات توسعه ای استان با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمار مرکز آمار کشور بعنوان آمار مرجع و رسمی کشور تلقی شده و تصمیم های کلان کشوری بر اساس همین آمار اتخاذ می شود افزود: افزایش یا کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر و روستا و تبدیل فرمانداری ها به فرمانداری ویژه و بسیاری از اقدامات توسعه و عمران کشور بر اساس میزان جمعیت و تعداد ثبت نام کنندگان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن که هر 5 سال یکبار انجام می گیرد تصمیم گیری می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به هیچ وجه دنبال اطلاعات شغلی افراد نیستیم و فقط اصل سرشماری عمومی نفوس و مسکن مهم است خواستار همکاری جدی همه نهادها و دستگاه ها در اجرای سرشماری شد.

خدابخش تلاش بیشتر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان در تبلیغات و اطلاع رسانی از اهمیت مشارکت و همکاری جدی مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن را خواستار شد و گفت: باید از شیوه های نوین تبلیغات و اطلاع رسانی اعم از فضای مجازی، و بسایت ها و شبکه های اجتماعی بویژه از ظرفیت اطلاع رسانی صداوسیما و همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی و نیز تریبون های نماز جمعه برای اطلاع رسانی بیشتر و جبران عقب ماندگی میزان ثبت نام کنندگان و نیز ترغیب و تشویق آن دسته از هموطنانی که تا کنون ثبت نام نکرده اند استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بارش برف اخیر و تعطیلی چند روزه در ثبت نام حضوری نیز در پایین بودن میزان ثبت نام کنندگان در سرشماری بی تاثیر نبوده است گفت: باید تلاش شود در روزهای باقی مانده آمارگیری نفوس و مسکن 1395 در استان بطور کامل انجام شود و ضرورتی به تمدید آن نداشته باشد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.