استاندار اردبیل گفت: در وضعیت بی پولی، فقط در بخش واحدهای تولیدی مبلغ 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان توسط دولت تدبیر و امید تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش که شامگاه امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: باید آثار و نتایج اختصاص این اعتبار، از لحاظ میزان اشتغال بررسی و ارائه شود.

وی افزود: از 209 واحد تولیدی راکد که فعال شده اند 200 نفر اشتغال زائی شده است.

استاندار اردبیل بر لزوم نظارت بر واحدهایی که اعتبار دریافت کرده اند تاکید کرد و افزود: باید با پستیبانی از واحدهایی که مجددا فعال شده اند، آنها را در بازپرداخت تسهیلات دریافتی یاری کرد که نقش مهمی در چرخه اقتصادی استان خواهد داشت.

خدابخش گفت: پارک علم و فن آوری استان، علیرغم شروع دیر هنگام، فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده اما با شتاب بیشتری پیش می رود و متاسفانه بدلیل نبود ردیف اعتباری که باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد با مشکلاتی روبرو شده است که امیدواریم با توجه نمایندگان مجلس بویژه نمایندگان استان ردیف اعتباری ایجاد شود.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان با فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و آموزش جوانان، آنها را به جای انتظار برای استخدام به کارآفرینی ترغیب می کنند.

استاندار اردبیل گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و استانداری و دستگاه های دولتی از این شرکت ها حمایت می کند.

خدابخش خبر خوشی هم به شرکت های دانش بنیان داد و گفت: هر واحد تولیدی دانش بنیان که در پارک علم و فن آوری مستقر شود از مزایای منطقه آزاد همچون معافیت 15 ساله از مالیات و عوارض بهره مند می شوند.

وی پرورش ماهی را از جمله پتانسیل استان برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و ارزانترین شکل تولید دانست و با بیان اینکه در سال 92 میزان پرورش ماهی استان 5 هزار تن بوده و در سال 94 به 8 هزار تن افزایش یافته است، برنامه ریزی برای صادرات و ایجاد بازار ویژه عرضه ماهی و آبزیان در استان را خواستار شد.

استاندار اردبیل اظهارداشت: در صورت امکان تامین آب شرب گیوی از منابع آبی جدید ،سدگیوی می تواند به تولید محصولات کشاورزی و پرورش ماهی اختصاص یابد که تحول عظیمی در اقتصاد، تولید و اشتغال جوانان منطقه ایجاد می کند.

خدابخش از امور آب استان خواست نسبت به شناسایی و مطالعه منابع آبی قابل شرب در شهرستان کوثر جهت امکان سنجی اجرای این طرح اقدام نمایند.

وی با اشاره به همکاری صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: شبکه استانی صداوسیمای مرکز اردبیل تعامل خوبی با دولت دارد .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.