معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مجتمع آبدرمانی سقزچی نیر باید از بلاتکلیفی خارج شده و روند اجرایی خود را در صورت نبود موانع طی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی آذرنژاد افزود: شرکت آذران نیر متولی اجرای این طرح بود که به تعهدات خود عمل نکرده و طرح مذکور چند سال بلاتکلیف مانده که در صورت تحقق نیافتن تعهدات سرمایه گذار طرح به سرمایه گذار دیگری واگذار می شود.

وی گفت: این شرکت قرار بود در مساحت 60 هکتار سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری سقزچی را انجام دهد اما نتوانسته به تعهدات خود عمل کند که نیاز است بازدید میدانی از این مجموعه گردشگری شده و تعیین تکلیف شود.

آذرنژاد تشریح کرد: در صورت بررسی بیشتر موانع موجود شناسایی شده و گره کار باز می شود و اگر سهل انگاری و بی توجهی سرمایه گذار محرز گردد به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.
فرماندار نیر هم در این جلسه گفت: مجتمع آبدرمانی سقزچی بعنوان منطقه نمونه گردشگری مطرح شده و برنامه ریزی خوبی برای پیشرفت این طرح شده بود ولی سرمایه گذار نتوانسته آن را به سرانجام برساند.

مهدی احمدی افزود: برای این سرمایه گذار فرصت بیشتری داده شد ولی تحرکی دیده نشده بنابراین نیاز است تعیین تکلیف شده و به سرمایه گذار دیگر واگذار شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان بیشترین مناطق نمونه گردشگری را دارا است افزود: به خاطر این ظرفیت ها گردشگری به عنوان محور توسعه نیر مطرح است.

وی همچنین با اشاره به قابلیت های گردشگری نیرگفت: در 35 سال گذشته جمعیت نیر 80 هزار نفر بود که به دلیل مهاجرت های مردم ناشی از بیکاری این میزان به 20 هزار نفر رسیده و برای جلوگیری از مهاجرت ها باید نگاه ها و دیدگاه های مسوولان به این شهرستان ملی و استانی شود.

منطقه نمونه گردشگری سقزچی در پنج کیلومتری شهر نیر و حوالی روستای سقزچی قرار دارد.
سرمایه گذاری در این طرح توسط شرکت آذران نیر از سال 89 شروع شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.