سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

مراقب عکس ‌های خصوصی خود در فضای مجازی باشيد

برخی سودجويان با سوء استفاده از عکس‌ های شخصی برخی کاربران در شبکه های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس اين افراد اقدام می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ عبدالعظيم انصاری فرمانده انتظامی جهرم گفت: برخی از جرايمی که در فضای مجازی و در بستر اينترنت رخ می دهد کلاهبرداری، سرقت اطلاعات، مزاحمت ‌های اينترنتی و فروشگاه‌ های کاذب  است.

وی ادامه داد: امروزه يکی از شايع ترين جرايم، سوء استفاده از عکس‌ های خصوصی و شخصی افراد است.

اين مقام ارشد انتظامی جهرم افزود: به عبارتی ديگر درست است که در برخی از برنامه‌ های موجود مانند تلگرام و اينستاگرام امکان دسترسی به شماره تلفن افراد وجود ندارد اما بايد گفت، عکس های کاربران اين فضاها در معرض سوء استفاده است.

رئيس پليس جهرم خاطر نشان کرد: برخی سودجويان با سوء استفاده از عکس‌ های برخی کاربران شبکه‌ های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس اين افراد اقدام می کنند و از اين راه با انتشار مطالب خلاف قانون اقدام به انجام اعمال خلاف خود می کنند.

سرهنگ انصاری گفت: اما قربانيان اين نوع از جرايم بيشتر زنان هستند، لذا افراد بايد از قرار دادن عکس‌ های خود بر روی پروفايل شخصی و قرار دادن آن ا در صفحات اجتماعی همچون فيس بوک، تلگرام و اينستاگرام خودداری کنند.

وی با بيان اينكه پيشگيری از وقوع جرم همواره بايستی مورد توجه افراد باشد، تصريح كرد: بسياری از مسائل و مشکلات حقوقی در اثر عدم رعايت احتياطات قانونی و لازم رخ می دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم تاكيد كرد: افراد با قرار ندادن عکس ها و فيلم های شخصی خود در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی تا حدود بسيار زيادی می توانند از وقوع بسياری از اين دست جرايم پيشگيری کنند و به نوعی حافظ حقوق خود باشند.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.