شیراز؛

اخاذ اينستاگرامی در دام پليس فتا جهرم گرفتار شد

جوان 29 ساله که از طريق شبکه اجتماعی اينستاگرام خانمی جوان را مورد تهديد قرار داده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ عبدالعظيم انصاری فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: اين فرد از طريق شبکه اجتماعی اينستاگرام با دسترسی به تصاوير دختر جوان که در صفحه شخصی ايشان قرار داشته است، يك صفحه جعلی ايجاد و با قرار دادن عكس های شاكی در اين صفحه جعلی، قصد سوء استفاده و تهديد داشته است.
وی اظهار كرد: اين فرد تبهکار از طريق اقدامات فنی پليس فتا ظرف مدت يک روز شناسايی و دستگير شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم تصريح کرد: متهم 29 ساله که در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی شده بود، پس از رويت مستندات و ادله ديجيتال متخصصين پليس فتا، نسبت به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ انصاری ادامه داد: متهم دستگير شده در تحقيقات تخصصی پليس اعلام داشت که با توجه به تسلطی که در امور رايانه و فضای مجازی داشته، هيچگاه فکر نمی کرد که توسط پليس فتا دستگير شود.

وی با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايی شد، از شهروندان به ويژه از بانوان محترم درخواست كرد: در هنگام استفاده از نرم افزارهای ارتباطی، کليه اقدامات حفاظتی را رعايت کنند و تصاوير خصوصی و خانوادگی خود را در صفحات فضای مجازی قرار ندهند تا در چنين مواردی اين تصاوير به ابزاری جهت سوء استفاده قرار نگيرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار