سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

بانوان باردار پرتقال مصرف کنند

بانوان باردار مصرف پرتقال را فراموش نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دنیا فیروزی کارشناس ارشد دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: پرتقال یک منبع عالی از ویتامین C است؛ به گونه ای که یک پرتقال متوسط می تواند حدود 72درصد از نیاز روزانه یک فرد به ویتامین C را تامین کند.  
وی ادامه داد: این ویتامین نقش مهمی را به عنوان یک آنتی اکسیدان در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد تولیدشده در بدن بازی می کند و باعث افزایش ایمنی و مقاومت در برابر عفونت ها می شود؛ همچنین ویتامین C موجود در پرتقال باعث محافظت پوست در برابر فرآیند پیری می شود.
دنیا فیروزی با بیان خواص و نقش  ویتامین C، در سنتز کلاژن که یک جزء مهم برای حفظ ظاهر کلی پوست و بافت است افزود: این ویتامین از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می کند و حاوی ویتامینA است که به حفظ سلامت غشای پوست کمک می کند.
او با توجه به وجود اسید فولیک یا ویتامین B9 در پرتقال که باعث ارتقا و توسعه مغز و عملکرد آن می شود، توصیه کرد: بانوان باردار برای حفاظت جنین در برابر بیماری های عصبی، پرتقال مصرف کنند.
این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: پرتقال به یادگیری و حافظه کمک می کند و دارای ترکیبی به نام D-لیمونن است که نقش مهمی در پیشگیری از انواع سرطان مانند سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان پوست دارد؛ این میوه، یک منبع بسیار خوب از فیبر محلول و نامحلول است که در پیشگیری از  یبوست و دیگر مسائل گوارشی موثر است.
فیروزی محتوای سرشار از فیبر را در حفظ سطح قند در بدن و پیشگیری از دیابت کمک موثر دانست و گفت: بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند که مصرف میوه ها باید زیر نظر کارشناس تغذیه برای تعیین مقدار و زمان مصرف، انجام شود.
او یادآور شد: از آنجا که این میوه پر از فیبر محلول است، به کاهش کلسترول نیز کمک می کند، همچنین پرتقال دارای پتاسیم است که یک ماده معدنی مهم برای عملکرد صحیح و ریتم منظم قلب است.  
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.