سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

دستور رئیس جمهور برای تسریع در ساخت راه آهن

استاندار گیلان از دستور رئیس جمهور برای تسریع در ساخت راه آهن رشت – بندرانزلی – آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی دستور داد برای سرعت دادن روند اجرای فاز عملیاتی راه آهن رشت- انزلی- آستارا اقدامات لازم انجام شود.

استاندار گیلان با قدردانی از توجه  رئیس جمهوری به این پروژه مهم و تاثیرگذار گفت: سرمایه‌گذاران متعدد خارجی از کشورهای چک، آذربایجان، چین و روسیه برای مشارکت در تأمین مالی این پروژه عظیم، اعلام آمادگی کردند.

محمدعلی نجفی افزود: گیلان با اتصال راه آهن کشورمان به بنادر منطقه آزاد، آستارا و انزلی و کشورهای آذربایجان و اروپا به عنوان درگاه استراژیک حمل و نقل ریلی، جاده ای و ترکیبی می تواند تاثیر قابل توجهی در توسعه گردشگری، ترانزیت و رشد حجم و تجارت در کشورهای منطقه و مسیر نوستراک ایفا کند.

وی با بیان اینکه ساخت راه آهن قزوین به رشت در حال اتمام است و ادامه آن به آستارا حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اتصال خطوط ریلی ایران به آذربایجان، خط ریلی ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتری هندوستان تا بندر هلسینکی در اروپای شمالی را  به هم وصل می کند.

استاندار گیلان گفت: با این اتصال٬ حمل بار در کریدور شمال جنوب  از ۴۵ روز به ۲۰ روز کاهش پیدا می‌کند و راه نیز حدود 2 هزار کیلومتر کوتاه می‌شود بنابراین یک اتفاق بزرگ در حمل و نقل ریلی محسوب است.



انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.