سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

پیشرفت75درصدی طرح اتصال جاده مارگون بویراحمد به خوزستان

طرح اتصال جاده مارگون بویراحمد به استان خوزستان 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: طرح ملی اتصال جاده ارتباطی مارگون بویراحمد به استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شیرمحمد راستا افزود: طول این جاده ارتباطی 105 کیلومتر است که تاکنون 79 کیلومتر آن اجرا شده و 26 کیلومتر مابقی نیز در حال ساخت است.

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 130 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای 26 کیلومتر باقی مانده این جاده ارتباطی در نظر گرفته شده است و هم اکنون نیز توسط 2 پیمانکار در حال اجراست.

راستا افزود: پیش بینی می شود که این جاده ارتباطی تا تیرماه 96 به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: شاخص بهره مندی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از راه ارتباطی 42 درصد بوده در حالی که این میزان به طور میانگین در کشور حدود 75 درصد است.

راستا گفت: اولویت ساخت جاده های ارتباطی در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد با روستاهای بالای 20 خانوار است.

شهر مارگون مرکز بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد است که با جمعیتی افزون بر 9 هزار نفر در 70 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

6 هزار و 548 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این رقم چهار هزار و 715 کیلومتر روستایی، یکهزار و 238 کیلومتر فرعی، 505 کیلومتر اصلی و 90 کیلومتر نیز بزرگراه است.

یکهزار و 676 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.