سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

گستره امنیت اجتماعی پیوند عمیقی با نوع آموزش های همگانی دارد

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: گستره امنیت اجتماعی پیوند عمیقی با نوع و چگونگی آموزش های همگانی به شهروندان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سردار "کیومرث عزیزی" در کمیسیون پایش فرماندهی انتظامی استان مرکزی برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت را از اصول اعمال مدیریت خواند و بیان داشت:‌ در نوع ماموریت های نیروی انتظامی نیاز به شناخت کارکنان و فرآیند های در حال انجام، از ضروریاتی است تا بتوان براساس آن وضعیت منابع انسانی، امکانات و اطلاعات سازمانی را بهبود بخشید و به تبع آن بر کیفیت عملکرد و ارائه خدمات در حوزه نظم و امنیت اجتماعی افزود و در روند ثبات و ارتقاء امنیت اجتماعی تحولات مثبت ایجاد کرد.
وی بهره گیری از ابزارها و روش های نوین ارزیابی عملکرد مدیریت در نیروی انتظامی را بسیار مهم خواند و گفت:‌ تشویق، آموزش، بهسازی و بعضاً مؤاخذه مدیران یا کارکنان با روش های صحیح می‏تواند در بهبود فرایند انجام ماموریت ها و توسعه خدمات به مردم مؤثر واقع شود.
این مقام مسئول یکی از پیش زمینه های اصلی برای نیل به کارایی و اثربخشی مدیریت را توجه به بحث کیفیت در انجام مسئولیت ها دانست و اظهار داشت :‌ برای کیفیت بخشی به نظام مدیریت نظارت و پایش می‏توان با تعیین اهداف کیفیت و تبیین مسئولیت ها و اختیارات، آگاهی بخشی در کارکنان را بسط داد و با توجه عمیق به شاخص‌ها، در شناسایی و درک بهتر نارسایی ها و کمبود ها و در بهبود برنامه ها و طرح های اجرایی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی به بهترین شکل از حیث کمی ‏و کیفی اقدام کرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی توجه به شاخص های عملکرد درکلیه عرصه های ماموریتی در ناجا را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به مهم ترین تاثیرات این رویکرد تصریح کرد: کمک به نظام ارزشیابی، ایجاد بستر و مسیر مناسب برای شناخت صحیح ار کارکرد کارکنان و مشخص شدن کاستی های موجود از طریق ارزشیابی، از مولفه هایی است که با توجه صحیح به شاخص های عملکرد می توان بدان دست یافت.
سردار عزیزی در ادامه توجه به نهادینه سازی فرهنگ خودکنترلی در نیروی انتظامی را مهم عنوان کرد و گفت:‌نهادینه سازی فرهنگ خود کنترلی، یکی از روش های مناسب برای افزایش کارایی مدیریت نظارت در پلیس است.
وی توجه به پیشگیری از جرایم را از رویکردهای مهم اجرایی پلیس خواند و گفت: در نگاه جامعه محور پلیس بایستی با شناسایی خلاءها، راه کارهای مناسب را احصاء کرد و زمینه یا فرصت ارتکاب جرم را از مرتکب سلب کرد.
 عزیزی تحقق اصل پیشگیری را منوط به مشارکت و همکاری همه نهادهای دولتی و غیر دولتی ذکر کرد و گفت:‌ با ایجاد برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی بین ارکان مختلف جامعه می توان به این مهم دست یافت چراکه پیش گیری جز با مشارکت و همکاری همگانی محقق نخواهد شد.
انتهای پیام / ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.