اطلاعات بانكی 4 هزار و 200 كاربر در بانك داده های يك تيم هكری كشف شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ فرمانده انتظامی استان از دستگيری اعضای باندی خبر داد  كه با طراحی 20 سايت فيشينگ، اطلاعات چهار هزار و 200 كاربر را سرقت كرده بودند .
سردار "كيومرث عزيزي" افزود:‌ چندی پيش شخصی با مراجعه به پليس فتا استان اعلام  کرد كه مبلغ 7 ميليون و 600 هزار ريال به صورت غيرمجاز از حساب بانكی وی برداشته شده است.
وي اضافه كرد:بلافاصله تيمی از كارشناسان پليس فتا بررسی موضوع را آغاز كردند و در بررسی های تخصصی انجام شده از فعاليت های بانكی اين فرد طی چند مرحله مشخص شد كه چندی پيش وی پيامكی را با مضمون برنده شدن شمش طلا در قرعه كشی يكی از اپراتورهای همراه كشور دريافت مي كند.
سردار عزيزی ادامه داد:‌با مراجعه اين فرد به سايت اينترنتی، از وي درخواست می شود مبلغی بسيار ناچيز را به حساب اپراتور واريز كند و اطلاعات خود را نيز برای دريافت جايزه تكميل نمايد.
اين مقام انتظامی استان مركزی افزود:‌ بعد از گذشت چندين هفته از اين موضوع، ضمن اينكه اين فرد جايزه ای دريافت نمي كند، مبلغي نيز از حساب بانكی اش برداشت می شود .
فرمانده انتظامی استان مركزی خاطر نشان كرد:‌در بررسی های تخصصی كه از سوی كارشناسان پليس فتا شروع شده بود، مشخص شد سايتی که به عنوان سايت قرعه کشی اپراتور هاي تلفن همراه راه اندازی شده و شاکی به آن مراجعه نموده توسط متهمان طراحی و جعلی بوده و از آن براي هدايت مالباخته به درگاه جعلی بانك استفاده شده و درنهايت متهمان به اطلاعات حساب و مشخصات ايشان دست می يافتند.
وي در ادامه اظهار داشت:‌ تحقيقات كارشناسان پليس فتا بر روي اين پرونده با جديت ادامه يافت و در مدت زمان رسيدگی به پرونده تعداد 20 سايت جعلی كه بدين روش فعاليت مي كردند، شناسايي شد.
سردار عزيزی خاطر نشان كرد:سرانجام تحقيقات تخصصی كارشناسان منجر به شناسايی عامل اصلي طراحی اين سايت شد و مشخص شد كه وی از هكرهايی سابقه داری است كه در گذشته نيز توسط پليس فتا دستگير و مجددا بعد از آزادی به كمك چند نفر ديگر از دوستانش، اقدام به فعاليت مجرمانه در اين زمينه كرده است.
اين مقام ارشد انتظامی در استان تصريح كرد: با ادامه تحقيقات، دو همدست ديگر وی نيز شناسايی شدند و محل فعاليت و سكونت آنها در يكی از شهرهای استان البرز و تهران بزرگ شناسايی شد.
سردار عزيزي اضافه كرد:‌ با هماهنگی دستگاه قضايی تيمی از ماموران انتظامی برای دستگيری اعضیای اين تيم به استان البرز و تهران بزرگ اعزام شدند و در دو مرحله، هر چهار متهم پرونده دستگير و برای تكميل تحقيقات به پليس فتا استان انتقال شدند.
وی افزود: در بازجويی های انجام شده از اعضای اين باند مشخص شد كه از آبان ماه سال گذشته اين افراد اقدام به طراحی و راه اندازي 20 سايت جعلی بانكی نموده اند.
سردار عزيزي به اعترافات متهمان دستگير شده اشاره داشت وگفت:‌ اعضای اين باند در گفته های خود معترف شدند كه براي هدايت و تشويق افراد براي مراجعه به سايت های جعلي طراحی شده، از سامانه های پيامكی استفاده كرده و عنوان مي داشتند كه شماره همراه كاربران در قرعه كشي اپراتور برنده شده است و جوايز بسيار نفيسي نيز به آنان تعلق مي گيرد.
اين مقام ارشد انتظامی تصريح كرد: اعضاي اين باند ‌در مدت فعاليت شان موفق مي شوند اطلاعات حساب چهار هزار و 200 كاربر را در سطح كشور سرقت نمايند كه در اين مدت تنها از تعدادی از اين اطلاعات حساب استفاده كرده و مبلغ يك ميليارد ريال نيز به صورت غيرمجاز برداشت مي كنند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، انتظامی ، اطلاعات ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.