سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

راه اندازی اولین مرکز رشد استان توسط جهاد دانشگاهی

رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت:رسالت جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس، الگوسازی در فضای استان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام بادکو گفت: خوشبختانه اولین مرکز رشد استان توسط جهاد دانشگاهی راه اندازی شد و مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری نیز به این مجموعه داده شد.

وی گفت: پنج مرکز رشد در سطح استان و همچنین دو مرکز نوآوری خلاقیت توسط جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: از جمله این کارها مرکز شتاب‌دهنده تخصصی است که با هم افزایی و مشارکت بخش خصوصی مراحل اولیه آن نهایی شده و تلاشمان این است که کارهای آن با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری استانداری اقدامات در حوزه IT و ICT با شتاب خوبی در استان پیش می‌رود و استان در این زمینه از پتانسیل خوبی برخوردار است.

معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به تاسیس اولین مرکز رشد استان در مجموعه جهاد دانشگاهی در سال 1384، گفت: همچنین راه‌اندازی پارک علم و فناوری نیز به جهاد دانشگاهی استان واگذار شد و این مجموعه در سال 1386 راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری استان از 305 شرکت دانش بنیان، گفت: از ابتدای تاسیس پارک تاکنون از 408 شرکت حمایت کرده‌ایم که از این تعداد 91 واحد خروج موفق داشته‌اند ودر حال حاضر 305 شرکت تحت حمایت پارک هستند.

خان‌احمدی تصریح کرد: از 305 شرکت موجود 138 شرکت در مرحله پیش رشد قرار داشته، 136 شرکت در مرحله رشد قرار دارند و 36 شرکت نیز به تولید انبوه رسیده‌اند.

وی با اشاره به وجود مرکز رشد تخصصی حوزه ICT در استان گفت: در حال حاضر 106 شرکت پارک علم و فناوری در حوزه ICT فعال هستند.

این مقام مسئول میزان اشتغالزایی شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه را 1060 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 350 نفر در حوزه ICT مشغول فعالیت هستند.

وی میزان فروش محصولات تولیدی شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان را در سال گذشته 71 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان 47 میلیارد تومان آن متعلق به فروش محصولات حوزه ICT است.

خان احمدی با اشاره به انجام مسئولیت‌های ملی توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: از مجموع 33 پارک علم و فناوری کشور، یازده پارک مسئول تایید صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان کشور هستند که در همین راستا تایید صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان استان‌های کرمانشاه، لرستان و ایلام به پارک علم و فناوری کرمانشاه محول شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه کارگزار صادرات شرکت‌های دانش بنیان به کشور عراق است، گفت: سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه دو میلیون و 800 هزار دلار صادرات داشتند.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه به اقدامات پارک علم و فناوری کرمانشاه در حوزه ICT اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مرکز شتاب‌دهنده در محل پارک علم و فناوری کرمانشاه آماده است و راه‌اندازی "انیمیشن سنتر" و "گیم سنتر" را نیز با مشارکت بخش خصوصی در برنامه داریم واین آمادگی وجود دارد که این مرکز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

خان احمدی از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کار تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز "اینترنت اشیاء" نیز بطور ویژه در برنامه‌های ما قرار دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همکاری مجموعه استان و نیز کمک‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این پروژه‌ها هر چه سریعتر در استان راه‌اندازی شده و توسعه حوزه ICT و ایجاد اشتغال در این حوزه را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.