سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

برداشت 200 تن کنجد از مزارع بهشهر

200 تن کنجد از مزارع بهشهر برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل حقیقی، مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: با بیان اینکه عملیات برداشت کنجد در سطح 200 هکتار از مزارع شهرستان بهشهر انجام شد، گفت: کاشت این دانه روغنی در طول سال‌های اخیر در این شهرستان از روند رو به رشدی برخوردار است و عمدتا به عنوان کشت دوم بعد از گندم انجام می ‌شود.

حقیقی با بیان اینکه کشت غالب این محصول در دهستان میانکاله انجام می ‌شود، افزود: کشاورزان از اواسط خرداد تا اواخر تیر اقدام به کشت این محصول می‌ کنند و عملیات برداشت آن نیز از هفته اول مهر‌ آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: "تک شاخه ناز" از ارقام مورد کشت کنجد در این شهرستان است که در طول سال‌های اخیر و در مواجهه با نوسانات اقلیمی پایداری تولید خود را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه کنجد در این شهرستان به صورت آبی کشت می‌‌شود و بالغ بر 80 درصد آن مکانیزه کشت می ‌شود، افزود: از سطوح کشت شده حدود 200 تن دانه کنجد برداشت شد و 18 میلیارد ریال عاید تولید‌کنندگان این منطقه شد.

حقیقی با بیان اینکه سیستم آبیاری در مزارع به روش بارانی است و در مقایسه با سایر زراعت‌های رقیب تابستانه از نظر میزان آب مصرفی و ارزش اقتصادی از جایگاه قابل رقابتی برخوردار است، گفت: زراعت کنجد در این شهرستان به لحاظ سطح کاشت، شیوه کاشت و مدیریت مزرعه و میزان تولید از جایگاه ممتازی برخوردار است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.