سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

افزایش 34 درصدی واردات خودرو به بندر خرمشهر

واردات خودرو به بندر خرمشهر 34درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛دریس مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به واردات بیش از 6 هزار و 458 دستگاه خودرو طی هفت ماهه سال جاری به بندر خرمشهر، اشاره کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 34 درصدی نشان می‌دهد.

عادل دریس با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 37 هزار و 362 TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 18 درصدی نشان می‌دهد. طی این مدت حجم و تخلیه بارگیری کالا در بندر خرمشهر به 527 هزار و 380 تن رسیده است.

وی گفت: طی هفت ماهه سال جاری 197 هزار و 441 تن کالا به کشور کویت بارگیری شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر  با بیان این‌که بیش از 28 هزار و 246 مسافر طی این مدت از طریق پایانه دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر تردد داشته‌اند، افزود: این مسافران از این بندر به بنادر کویت و بصره سفر کرده‌اند.

دریس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی با استقبال بیشتری از هموطنان برای سفر به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات از مسیر دریایی بندر خرمشهر مواجه شویم.

در این بازه زمانی تردد بیش از 35 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری 1995 فروند شناور در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.