آبادان ؛

رشد 23 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر

عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهررشد 23درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عادل دریس مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی داشته است.

عادل دریس با اشاره به رشد 23 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهرافزود: از آغاز سال جاری تاکنون 47 هزار و 175 TEUعملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به ثبت رسیده که نشان از رشد 23 درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی 673 هزار و 824 تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است، گفت: در این بازه زمانی 253 هزار و 142 تن کالا به کشور کویت بارگیری شده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از تردد 30 هزار و 649 مسافر به مقصد کویت و بصره از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج فارس خبر داد.

دریس به واردات 8 هزار و 210 دستگاه خودرو طی این مدت زمان به بندر خرمشهر اشاره کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 42درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون تردد بیش از 44 هزار و 614دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری 2 هزار و 488 فروند شناور در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به احداث ترمینال کانتینر به عنوان مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری بندر خرمشهر طی سال جاری گفت: این ترمینال با اعتباری بالغ بر 860 میلیارد ریال و در طول 25 ماه توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

دریس مدت بهره‌برداری از این ترمینال کانتینری را 15سال اعلام کرد و افزود: ترمینال مذکور در زمینی به مساحت 15 هکتار و در اراضی پشتیبانی بندر خرمشهر احداث خواهد شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به اجرای 400 میلیارد ریال پروژه در این بندر خبر داد و گفت: طی سال جاری، پروژه‌های تعمیرات اساسی اسکله‌های چهار پست، تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله‌های 2 تا 7، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام حریق، زمینی کردن شبکه هوایی برق و زیرساخت دوربین‌های مداربسته در بندر خرمشهر در حال انجام هستند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 فروند مغروقه از آبراه بین‌المللی اروند توسط بندر خرمشهر خارج سازی شده است.

دریس افزود: از سال 72 (شروع بازسازی) تاکنون در مجموع 178 فروند مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج سازی شده که شامل 53 فروند از اروند رود و 125 فروند از رودخانه کارون بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.