به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «شلانژ،» «سیتروئن» فرانسه هم مثل پژو، با امضای قراردادی قطعی در اوایل اکتبر، به ایران بازمیگردد.
پایگاه اطلاع رسانی و فرانسوی زبان شلانژ در مقالهای به قلم نوشت: پس از پژو، سیتروئن هم با امضای قراردادی قطعی در اوایل اکتبر به ایران بازمیگردد تا با همکاری سایپا، سالانه 150 هزار دستگاه خودرو در این کشور تولید کند.
شرکت خودروسازی پ.اس.ا PSA (پژوسیتروئن،) که یک شرکت فرانسوی و چند ملیتی است، خودروهای ساخت خود را با دو برند «پژو» و «سیتروئن» به بازار عرضه می کند. امسال برای این شرکت «سال ایران» است؛ زیرا پس از قرارداد بازگشت پژو، قرار است پنجم یا ششم اکتبر (14 یا 15 مهر) قرارداد قطعی بازگشت سیتروئن به این کشور را نیز امضا کند.
این قرارداد پس از قرارداد ماه آوریل با شرکت سایپا امضا می شود. سایپا دومین شریک شرکت پ.اس.ا در ایران است. شرکت مشترک سایپا و پ.اس.ا بیش از 300 میلیون یورو ظرف پنج سال در ایران سرمایهگذاری خواهد کرد که سهم سرمایه هریک از طرفین 50 درصد است.
بر این اساس، سه مدل کوچک خودرو در کارخانهای در شهر کاشان تولید خواهد شد. این کارخانه از پایان سال 2017 و اوایل سال 2018 به بهرهبرداری می رسد.
به گفته «ژان کریستف کمار،» مدیر منطقه آفریقا و خاورمیانه شرکت پ.اس.ا، سیتروئن تا سال 2021 سالانه 150 هزار خودرو در ایران خواهد ساخت که موتور آنها در همین کشور مونتاژ خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد این خودروها به آفریقا و غرب آسیا نیز صادر خواهند شد.
انتهای پیام/
من از گیلان کامنت میگذارم. در درجه نخست تاسیس یک کارخانه معتبر در کشور امری خوب و قابل توجه است اما قبول کنید که استان گیلان در امر توجه مدیران به ساخت کارخانه های این چنینی فقیر مانده است. کاشان پیش از این نیز شاهد کارخانه تولیدی خودروسازان داخلی بوده و این توزیع نامناسب کارخانه ها که اکثراً در همین شهرهای مرکزی و شهرهای شمال غربی کشور است باعث فقر و بیکاری بیشتر در استانهایی مثل گیلان شده است.