سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

فعال بودن سه پت اسکن شناسایی سرطان

سه پت اسکن فعال برای شناسایی بیماری های سرطانی اکنون در کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پروفسور محسن ساغری، رئیس انجمن پزشکی هسته ای ایران در بیستمین همایش علمی پزشکی هسته ای ایران در محمود آبا نیازمندی کشورمان را به پت اسکن بیشتر برای شناسایی و درمان بیماری های خاص ضروری دانست و افزود: با وجود 3 پت اسکن فعال در کشور نیاز به پت اسکن های بیشتر برای شناسایی بیماری های سرطانی و تصمیم گیری درباره شیوه های درمان آن ضروری است.
 وی با اشاره به تاثیر بسزای برجام در رفع محدودیت های ورود تجهیزات پزشکی هسته ای به کشورمان افزود : باید از پسا برجام برای ورود تجهیزات مدرن پزشکی هسته ای به داخل کشور استفاده کنیم و این کار نیاز به کمک مالی دولت دارد.
رئیس انجمن پزشکی هسته ای ایران مهم ترین چالش پیش روی این رشته پزشکی در کشور را فرسودگی تجهیزات موجود در مراکز پزشکی هسته ای دانست و گفت : به دلیل تحریم های ظالمانه ای که در گذشته وجود داشت و محدودیت ها برای ورود تجهیزات پزشکی هسته ای، تجهیزات فعلی ما در این بخش پزشکی فرسوده است.
وی افزود : به دلیل گرانی تجهیزات مورد نیاز، دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مراکز هسته ای موجود در کشور برای نو کردن تجهیزات این مراکز وارد عمل شود . پروفسور ساغری گفت : به برکت سازمان انرژی هسته ای، برخی از تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز برای پزشکی هسته ای در کشور تولید و برخی از این مواد و تجهیزات نیز به دیگر کشورها از جمله مصر و هند نیز صادر می شود. 
بیستمین همایش ملی پزشکی هسته ای با شرکت 350 پزشک متخصص و عمومی کشور صبح امروز در محمود آباد مازندران شروع شد و تا هفتم آبان نیز ادامه دارد.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.