ساری،

خدمت رسانی ویژه به بانوان مازندران در 5 درمانگاه

5 درمانگاه برای خدمت رسانی به بانوان سرطانی در مازندران فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کارشناس برنامه انجمن امداد بیماران سرطانی ایران در دوره آموزشی شناسایی به موقع توده های سرطان پستان برای بانوان گفت: 5 درمانگاه در شهرستان های بابل٬ آمل ٬قائم شهر٬ بابلسر و ساری با هماهنگی انجمن امداد ایران آماده خدمات رسانی به بانوان شناسایی شده سرطانی هستند.

نسیم زارع نیا افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل 20 هزار بانوی مازندرانی در این کلینیک ها معاینه شدند که 200 بیمار سرطانی شناسایی و در حال درمان هستند.

وی گفت: آموزش خود آزمایی در میان بانوان موجب شناسایی به موقع بیماران مبتلا به سرطان پستان در نخستین مراحل و از بدخیم شدن توده های سرطانی پیشگیری و موجب کاهش هزینه های درمانی می شود.

کارشناس برنامه انجمن امداد بیماران سرطانی ایران افزود: بانوان بالای 20 سال تا بالای 60 سال گروه هدف این انجمن هستند.

زارع نیا گفت: بانوان از خوردن فست فوت٬ استفاده از روغن اشباح شده و داغ شده٬ شیرهای پاکتی پرهیز و بیشتر از میوه جات با رنگ های زرد و قرمز ٬سبزیجات و شیر پاستو ریزه و محلی استفاده کنند و ورزش را نیز فراموش نکنند.

وی از بانوان خواست برای سلامتی خود هر ماه یک بار آزمون خود آزمایی را بعد از پایان عادت ماهیانه تا یک هفته بعد از این دوره انجام دهند و آزمایش پاپ اسمیر (آزمایش سرطان دهانه رحم) را نیز فراموش نکنند.

خدمات آموزشی انجمن امداد بیماران سرطانی ایران در سراسر کشور رایگان است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.