سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

لزوم صرفه جویی در مصرف گاز

شهروندان قزوینی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان از تمامی مشترکین گاز خواست تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند .

علی حسنپور با اشاره به  نزدیک شدن فصل سرما و استفاده هم استانی ها از وسایل گرمایشی گاز سوز گفت : کاهش یک درجه سانتیگراد دمای فضای داخلی خانه  موجب کاهش ۶ درصدی در مصرف گاز می شود .

حسنپور گفت : رعایت نکات ساده ای همچون درزبندی پنجره های ساختمان، عایق بندی  لوله ها و مخزن موتور خانه ها، خاموش بودن بخاری در اتاق هایی که استفاده نمی شوند، عدم استفاده از شومینه به علت مصرف بالا، استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین ۱۸-۲۱ سانتیگراد می تواند تاثیر بسیاری در کاهش مصرف گاز داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به عدم توجه به نکات ایمنی در مصرف گاز افزود : سال گذشته شاهد فوت  ۸ نفر از هم استانی ها به دلیل گاز گرفتگی بودیم .

حسنپور ،  بررسی مسیر دودکش ها و اطمینان از باز بودن آنها، استفاده از دودکش های H ، استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و توجه ویژه به تامین اکسیژن و هوای تازه در ساختمان هایی که از بخاری استفاده می کنند را از ساده ترین و مهم ترین نکات در پیشگیری از حوادث ناشی از مصرف گاز دانست.

وی یادآور شد : شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه مرتبط با مصرف گاز با شماره ۱۹۴ که شماره امداد گاز استان است تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.