سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

راه اندازی مرکز طراحی و توسعه بازار کفش در دانشگاه هنر اصفهان

مرکز طراحی، مدل گیری و توسعه بازار کفش نخستین بار در کشور در مرکز رشد تخصصی دانشگاه هنر اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این مرکز با توجه به نیاز صنعت کفش اصفهان در جهت توسعه و توانمندسازی خوشه های صنعتی برای استفاده از مدل های به روز و مورد نیاز جامعه، تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت راه اندازی شد.
مسئول گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه هنر اصفهان  گفت: این مرکز با توجه به تفاهمنامه بین دانشگاه هنر اصفهان و شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان تاسیس شد تا از ظرفیت های های علمی و هنری دانشگاه هنر اصفهان بمنظور توسعه صنعت کفش اصفهان استفاده و از کپی برداری از طرح های فعالان این صنعت جلوگیری شود.
روزبه پرچمی افزود: مطالعه اولیه برای راه اندازی این مرکز توسط خوشه کفش اصفهان و گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه هنر اصفهان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مرکز طراحی و توسعه بازار کفش به عنوان یک شرکت فناور در مرکز رشد تخصصی دانشگاه هنر اصفهان مستقر می شود، اظهار کرد: هدف اصلی از فعالیت مرکز، ارائه خدمات به صنایع کفش استان و رفع نیازهای آنها ست.
پرچمی با بیان اینکه اصفهان با تولید 11 میلیون جفت کفش در سال در رتبه چهارم صنعت کفش کشور قرار دارد، گفت: صنعت کفش اصفهان در سال های گذشته رتبه نخست کشور را داشت اما رتبه چهارم و رکود پیش آمده در شان این استان نیست لذا خوشه کفش شرکت شهرک های صنعتی اصفهان تصمیم به استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای ارتقای این صنعت گرفت.
وی افزود: فعالیت های این مرکز بر مبنای بخش بازار و سلائق روز، سبک شناسی، گرایش های مدرن طراحی کفش در بازار جهانی و مطالعه ارگونومی (مهندسی فاکتورهای انسانی) و سلامت بدن و بهره گیری از توان دانش آموختگان رشته طراحی صنعتی، استادکاران تجربی و مهندسان فعال در صنعت کفش و چرم است.
مسئول گروه کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان تصریح کرد: اگر با اقدام های علمی، کیفیت تولید کفش ارتقا پیدا کند و با ورود نهادهای اقتصادی مانند اتاق بازرگانی و تجار به این بازار، زمینه های خوبی برای توسعه صادرات صنعت کفش اصفهان فراهم می شود.
مرکز رشد تخصصی دانشگاه هنر اصفهان، سال گذشته با هدف، حمایت از ایجاد، گسترش و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان توسط دانش آموختگان، کارآفرینان، نوآوران، هنرمندان و صاحبان ایده در زمینه هنر، صنایع دستی، معماری و رشته های وابسته راه اندازی شد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.