اصفهان؛

انجام سالانه 15 میلیون تردد در راههای شهرستان کاشان

فرماندار کاشان گفت: سالانه به طور متوسط 15 میلیون تردد در راههای شهرستان کاشان انجام می‌شود.

حمیدرضا مومنیان، در حاشیه مراسم افتتاح قطار ترن‌ست تندرو (خودكششی) کاشان – تهران و بالعکس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: باوجود این میزان تردد اعتبار و بودجه‌ای برای حفظ، مرمت و نگهداری راه‌های شهرستان در نظر گرفته نشده است.

وی، با اشاره به افتتاح افتتاح قطار ترن‌ست کاشان – تهران و بالعکس افزود: تردد به وسیله راه‌آهن ظرفیت ویژه‌ای است که با ارتقا و توسعه آن می توان نواقص راه‌های شهرستان را پوشش داد و به موازات آن نسبت به مشکلات راههای شهرستان و منطقه اقدام کرد.

به‌گفته‌وی، بهره‌برداری از قطار ترن‌ست کاشان – تهران به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم دولت تدبیر و امید در زمینه ارائه خدمات مطلوب به مردم، توسعه حمل و نقل عمومی و توجه به مباحث محیط زیست و کاهش هزینه ها برای شهروندان است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه کاشان با تاکید بر نقش موثر افتتاح این خط ریلی در ارتقای ظرفیت حمل و نقل عمومی شهرستان گفت:کاشان اگرچه به لحاظ ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد همتراز با بسیاری از استان‌ها و مراکز استان‌های کشور است ولی به لحاظ زیرساخت‌ها تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله دارد و زیرساخت‌هایینیز که وجود دارد مستهلک شده یا به شدت در حال مستهلک شدن است.

مومنیان، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های پیشرفت و توسعه در کشورهای توسعه یافته را توسعه راه در حوزه ریلی ، جاده ای و تمامی حوزه‌های حمل و نقل دانست و گفت: توسعه شبکه راه آهن و با نگاه به آینده در سیاست‌گذاری های دولت تدبیر و امید به خوبی لحاظ شده است.
وی،با تقدیر از تمامی مدیران و مسوولانی که تسهیل و تسریع در امر افتتاح قطار ترن‌ست کاشان – تهران و بالعکس را فراهم کردند گفت: افتتاح این پروژه با مزایای ارتقای حمل و نقل عمومی در کاهش هزینه ها، کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در انرژی برای شهروندان علاوه بر استقبال شهرو ندان در استفاده از این فرصت تلاش همه مسوولین شهرستان را می‌طلبد تا علاوه بر معرفی به نحو مطلوب این ظرفیت برای مردم این موقعیت را حفظ، مستمر و ظرفیت کامل تردد آن را فراهم کنند.

به‌گفته‌وی،احداث سالن دوم برای ایستگاه راه آهن شهرستان کاشان نیز امری ضروری و حائز اهمیت است چراکه کاشان منطقه‌ای گردشگری است و توسعه گردشگری در آن به عنوان یکی از افق های مطلوب شهرستان و استان سیاستگذاری و برنامه ریزی شده می‌تواند رشد و شکوفایی اقتصادی این منطقه را مضاعف کند.

فرماندار کاشان، توجه به صنایع دستی، هنری و گردشگری را یکی از راههای صحیح و اصولی توسعه و آبادانی منطقه و شهرستان تاکیدکرد و گفت:توجه به صنعت گردشگری و توریسم بویژه از طریق ارتقای ساختار اداری و مدیریت راه آهن کاشان و توسعه شبکه ریلی آن در کنار توسعه صنایع دانش‌بنیان، سازگار با محیط زیست و کم آب‌بر می‌تواند دو محور اساسی توسعه در شهرستان را محقق کند.

وی، در پایان توسعه خطوط ریلی را برای صنایع شهرستان کاشان در زمینه حمل بار و کالا نیز موردنیاز عنوان‌کرد و گفت: مشارکت سایپا و شرکت سیتروئن فرانسه به‌عنوان یکی از محورهای توسعه صنایع شهرستان مدنظر قرار گرفته شده که باتوسعه خطوط ریلی می تواند بستری مناسب برای بهره مندی حوزه ِ صنعتی کاشان و مرکز کشور را ایجادکند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.