اصفهان؛

سالیانه 870 میلیارد تومان برای تقویت حمل و نقل عمومی هزینه می شود

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت: برای حمل و نقل و بهبود امور و مرور سالیانه حدود 870 میلیارد تومان هزینه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نادر آخوندی در برنامه "اینجا اصفهان" اظهار کرد: کل بودجه شهر اصفهان برای نگهداری و توسعه شهر 2650 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه 60 تا 70 نوع عوارض فعال وجود دارد که منشاء تصویب آن متفاوت است، افزود: برخی از عوارض ملی است که در دولت و مجلس تصویب و به شهر واگذار می شود و برخی دیگر نیز عوارض محلی است که در شورای شهر تصویب می شود.
مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه عملکرد قوی شهرداری باعث توسعه، رونق اقتصادی، اشتغال جوانان و شادابی شهر می شود، عنوان کرد: اگر شهرداری رو به خمودگی حرکت کند شهروندان تاثیر آن خمودگی را به طور حتم در زندگی خود حس می کنند.
آخوندی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه هزینه بلیط اتوبوس و مترو جزء بهاء و عوارض مصوبه شورای اسلامی شهر است، خاطرنشان کرد: برای حمل و نقل و بهبود امور و مرور سالیانه حدود 870 میلیارد تومان هزینه می شود.
وی در ادامه با تاکید براینکه 55 تا 60 درصد از بودجه شهر برای توسعه شهر هزینه می شود، اضافه کرد: 15 تا 20 درصد از بودجه نیز برای نگهداری شهر، رفت و روب و نگهداری از درختان و 25 درصد از بودجه برای جلوگیری از استهلاک شهر هزینه می شود.
آخوندی در ادامه سخنان خود با اشاره به صدور عوارض نوسازی گفت: شهروندانی که عوارض 6 ماه اول سال خود را به موقع پرداخت کنند، 10 درصد تخفیف برای آنها پیش بینی شده است و متاسفانه  9 درصد جریمه نیز برای افرادی که عوارض خود را پرداخت نکرده اند در نظر گرفته شده است.
مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان اضافه کرد: مناطق 7 ، 13 و 14 برای پرداخت عوارض نسبت به سایر مناطق بسیار فعال هستند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.