سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

15 طرح آی سی تی آماده واگذاری به بخش خصوصی

15طرح حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در گیلان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛استاندار گیلان در نشست با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رشت گفت : مراکز تولید خدمات ارزش افزوده ، توسعه کسب و کار الکترونیک ، تولید محتوا، شهر هوشمند ، شبکه هوشمند انرژی، طرح توسعه اقتصاد گردشگری و صنایع دستی ، مرکز داده به عنوان هاب منطقه ، مرکز تماس بین المللی و ارائه خدمات الکترونیک در روستاها از مهم ترین طرح های است.

محمدعلی نجفی در این نشست پیشنهاد داد در گیلان مجتمع سرمایه‌گذاری ICT با کمک استانداری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه انداری شود.

وی افزود : این مرکز به توانمند سازی کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش بنیان، حضور سرمایه‌ گذاران حوزه ICT در زمینه تولید محتوا و محصولات نرم‌افزاری در گیلان و ایجاد فرصت برای شکوفایی شرکت‌های بومی و حضور شرکت‌ها وهلدینگ های بزرگ مکم خواهد کرد.

استاندار گیلان انتظارات استان در بخش توسعه فناوری و ارتباطات را فراتر از وضعیت فعلی دانست و افزود : مسئولان گیلان حامی اجرای طرح های توسعه فناوری اطلاعات همراه هستند و سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری دهند.

محمد علی نجفی با بیان اینکه انسان های هوشمند با نوآوری و ابتکار خود قادر خواهند بود تا برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کنند افزود : گیلان در بخش نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید با فراهم کردن فرصت شغلی مناسب برای آنها برای توسعه و شکوفایی استان تلاش کنیم.

وی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را مکمل رشد و شکوفایی گیلان دانست و گفت : تحقق دولت الکترونیک از جمله اولویت های استان به شمار می رود که باید به جدیت دنبال شود.

استاندار گیلان بهره گیری از تکنولوژی نوین و فناوری های روز را از جمله نیازهای توسعه دانست و افزود : بهره گیری صحیح از تکنولوژی و تولید محتوی مناسب کاهش آسیب های اجتماعی را در پی داشته و استفاده از ابزارهای علمی را جهت خواهد داد.

محمد علی نجفی بر ضرورت بهره گیری از فناوری و بهره گیری از تکنولوژی روز در کنار توسعه بخش های کشاورزی ، صنعت ، گردشگری تاکید کرد و گفت : باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی استان برای شکوفایی هر چه بیشتر گیلان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه به رغم توفیقات حاصل شده در بخش اشتغال استان هنوز بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان از جمله مشکلات اساسی به شمار می رود افزود : باید فضایی فراهم کنیم تا همه جوانان علاقمند به تکنولوژی و فضای مجازی بتوانند در این بخش فعالیت کنند.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: از لحاظ فنی و نیروی انسانی زیر ساخت های لازم برای ایجاد در آمد در گیلان وجود داشته و این هنر ما است که بتوانیم از این زیر ساخت ها ثروت تولید کنیم.

مرتضی براری با بیان اینکه باید حضور حداکثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشیم افزود : در برنامه ششم توسعه 100 هزار میلیارد تومان حجم گردش مالی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور پیش بینی شده است که گیلان حداقل می باید 3 درصد از این رقم را به خود اختصاص دهد.

وی گفت : با پیشرفت های انجام شده بخشی از سبد درآمدی خانوارها به فناوری های نوین اختصاص یافته است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.