سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اخذ پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی در قوچان

رییس شبکه دامپزشکی قوچان از اخذ پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی پنجمین کارخانه تولید خوراک دام و طیور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا قدرتی گفت : کنسانتره خوراک دام و طیور بسيار خوش خوراک بوده و حیوان به خوردن آن سريعتر عادت مي کند در نتيجه حق انتخاب مواد گوناگون از حیوان گرفته و از تمام خواص مواد غذايي بهره مند میشود.

وی با اشاره به اینکه مزاياي کنساتنره خوراک دام و طیوراستفاده از انواع مواد اوليه در توليد خوراک دام است، افزود:شايد دامدار اين امکان را نداشته باشد که تمام اين مواد را براي دام خود فراهم سازد  همچنین هنگامیکه  دام و طیور با مواد گوناگون و مطلوب تغذيه شوند، نيازشان به انواع ويتامين ها و مواد معدني و بسياري از فاکتورهاي ناشناخته موثر در رشد بهتر، تأمين میگردد.

رییس شبکه دامپزشکی قوچان ادامه داد: در توليد خوراک دام و طیور از جو ، سبوس گندم ، کنجاله تخم پنبه ، تفاله چغندر قند ، مايلو ، ذرت ، کنجاله کلزا ، باگاس و ساير موادي که مصرف آن در حد مجاز بلامانع است مثل تفاله هاي انواع ميوها و فرآورده هاي گوناگون کشاورزي ، پودر ضایعات کشتارگاهی ، پودر خون و پودر ماهی به اضافه مکمل ها ، ويتامين ها ومواد معدني استفاده مي گردد .

دکتر قدرتی در خصوص تولید خوراک دام و طیور در کارخانجات دارای پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی اظهار داشت : مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی مستقر در واحد ها نظارت بر تمامی مراحل دریافت مواد اوليه ، فرآوری و حمل و نقل را بعهده داشته و با انجام  آزمايش ميکروبي و آناليز غذايي مواد اولیه و تولیدات در صورت مشاهده هرگونه تخلف بر طبق ضوابط برخورد می نمایند.

وی بیان کرد : پنجمین کارخانه تولید خوراک دام و طیور دارای مجوز رسمی از سازمان های ذیربط و همچنین پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی در این شهرستان بهره برداری بهداشتی خود را با ظرفیت سالانه 24000 تن در کنار چهار کارخانه دیگر با تولید سالانه 198000 تن آغاز نموده است که این امر علاوه بر ایجاد اشتغال ، به نوبه خود موجب ارتقاء اقتصادی شهرستان می گردد.

انتهای پیام// ح خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.