رییس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان از ثبت 7 موقوفه به ارزش 178 میلیون تومان در 6 گذشته در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فداکار ،در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: عملکرد سازمان و اداره اوقاف که طبق قانون در یه قسمت تنظیم و مشخص شده که بخش اول موقوفات، بخش دوم بقاع متبرکه و بخش سوم قرآن است.

وی به برنامه ریزی هایی که سازمان اوقاف زیر نظر حاکم شرع در راستای بحث موقوفات انجام شده اشاره کرد و افزود: در بحث موقوفات ما برنامه هایی از قبیل احیای موقوفات، ثبت و حفظ موقوفات.و به روز رسانی اجاره بهای موقوفات را داریم.

حجت الاسلام فداکار ادامه داد در قوچان حدود هزارو ۵۰۰ موقوفه و هم چنین۳۰۳هزارو ۹۶۵  عقبه را داریم که از این موقوفات تعدادی متصرفه و تعداد غیر متصرفه می باشد.

وی به فعالیت هایی که در زمینه موقوفات شهرستان انجام شده اشاره کرد وافزود: در بحث موقوفات اقداماتی ازقبیل ثبت و صدور سند مالکیت به نام موقوفات، به روز رسانی سند اجاره و هم چنین اجاره بهای به روز انجام شده است که توانسته ایم از ابتدای سال تامهرماه، 95 درصد این اسناد را به روز کنیم.

رئیس اداره اوقاف قوچان از برنامه های این اداره در بحث بقاع متبرکه یادکرد و گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند، ما براساس ظرفیت و استعداد و امکاناتی که در شهرستان است برنامه ها و طرح های بصرتی تنظیم کرده ایم.

فداکار بیان کرد: در بقاع متبرکه این شهرستان از جمله امام زاده ابراهیم، امام زاده جلیل، امام زاده جعفر، امام زاده عبدالرحمان ، امام زاده اسماعیل، امام زاده سلطان علی ، اجرای طرح آرامش بهاری را همزمان با تمام کشور  در آغاز سال 95 داشتیم و بعد از آن طرحهایی نظیر طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه رمضان، طرح نشاط معنوی، برنامه عطر افشانی و غبار روبی بقاع متبرکه را در بعضی از بقاع متبرکه این شهرستان اجرا کردیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره  به سخن مقام معظم رهبری درباره قرآن که فرمودند قرآن در جامعه باید به اجتماع بیاید وعملیاتی شود، تصریح کرد: فعالیت هایی که در این زمینه شده است 1— بحث مسابقات قرآنی است که بصورت بین المللی انجام میشود و در رشته های ترتیل ، حفظ، قرائت، مفاهیم برگزار میشود.2— حفظ کل یا موضوعی قرآن می باشد که با برگزاری کلاس های آموزشی در 15جلسه ،روستای آق کاریز با بیش از 85 دانش آموز بیشترین حافظ ان قرآن را دارا می باشد.

وی افزود: در شش ماه گدشته حدود7 موقوفه  داشتیم که کارهای ثبت و ضبط آن ها به پایان رسیده است . این موقوفات تا به الان  ارزشی بالغ بر178 میلیون تومان دارد که ارزش بالاترین موقوفه 98میلیون  تومان و ارزش پایین ترین آن 25میلیون تومان است.

حبیب الله فداکار , از افزایش هفت درصدی موقوفات نسبت به سال گذشته خبرداد و یاد آور شد: از مبلغی حدود 130 میلیون تومانی که واقفین وقف کردند،23میلیون تومان آن در زمینه عمران موقوفات، 17 میلیون و500 هزار تومان آن در زمینه ی کمک به فقرا و نیازمندان به صورت وجه نقد، 23میلیون تومان کمک به بیماران مستضعف، 7میلیون و900 هزار تومان در زمینه تهیه ی بسته های غذایی برای نیازمندان و 78میلیون و 500 هزارتومان در زمینه مجالس و برپایی عزاداری های ماه محرم می باشد.

انتهای پیام//ح خ
برچسب ها: قوچان ، وقف ، بقاع متبرکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.